اصفهان - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان برخوار گفت: پرونده کشتن این 7 قلاده روباه وحشی حدود یک ماه است که در اداره محیط ‌زیست برخوار جهت برخورد با متخلفان تشکیل و به دادسرا ارسال شده است.

محمدحسین قاسم‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یک ماه پیش افرادی ناشناس هفت قلاده روباه را با شلیک گلوله تفنگ ساچمه زنی از پای درآورده‌اند و پس از کشتن دم‌ آن‌ها را بریده و اجساد این حیوانات وحشی را نیمه شب کنار جاده در کنار همدیگر قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: بعد از مدت زمانی کوتاهی از این اتفاق مأموران شهرداری دولت‌آباد اجساد این هفت قلاده را در کنار جاده پیدا و بلافاصله به اداره محیط ‌زیست شهرستان اعلام می‌کنند.

فرماندار شهرستان برخوار بیان داشت: پرونده کشتن این هفت قلاده روباه وحشی حدود یک ماه است که در اداره محیط ‌زیست شهرستان برخوار جهت پیگیری و برخورد با متخلفان محیط ‌زیست تشکیل و به دادسرا ارسال شده است.

وی با بیان اینکه سه نفر مظنون در این رابطه دستگیرشده‌اند، اذعان داشت: انگیزه اولیه مظنونین این بوده که می‌گویند، هفت قلاده روباه مزاحم احشام ما شده‌اند و بعد کشتن آن‌ها زمانی که مشاهده کردیم که دم این‌ها نیز با ارزش است اقدام به بریدن آن‌ها کرده‌ایم.

قاسم‌زاده تصریح کرد: با توجه به وسعت منطقه برخوار، وجود کارخانه‌های آلاینده و داشتن کویر باید اداره محیط‌ زیست شهرستان برخوار تقویت شود تا بتواند به موقع در محل وقوع حادثه حضور پیدا کند و با متخلفان محیط ‌زیست برخورد کنند.

وی گفت: در ملاقاتی که با خانم ابتکار، رئیس سازمان حفاظت از محیط ‌زیست، دو ماه قبل در اصفهان داشتم در مورد امکانات و نیروی انسانی محیط ‌زیست شهرستان برخوار با ایشان صحبت کردم.