مرحله گروهی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا با راهیابی تیم هندبال امارات به مرحله نیمه نهایی این رقابتها و صعود این تیم عربی به عنوان آخرین نماینده قاره کهن به جام جهانی 2015، به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله گروهی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا 2014 - بحرین امروز سه‌شنبه با برگزاری 3 مسابقه از گروه B به پایان رسید که تیم هندبال امارات با توجه به پیروزی برابر عمان، ناکامی ژاپن مقابل قطر و برتری در بازی رودررو برابر کویت، به عنوان تیم دوم این گروه به مرحله نیمه نهایی این مسابقات راه یافت و سومین نماینده آسیا در جام جهانی 2015 لقب گرفت.

در نخستین بازی امروز تیم امارات با نتیجه 27 بر 26 مقابل عمان به پیروزی رسید تا 6 امتیاز شده و به رده دوم صعود کند. در بازی دوم این گروه کویت هم به سختی و با نتیجه 29 بر 28 از سد عراق گذشت و 6 امتیازی شد. کویتی‌ها هرچند از نظر تفاضل گل شرایط بهتری نسبت به امارات داشتند اما به خاطر شکست در بازی رودررو مقابل امارات، در رده سوم قرار گرفتند.

آخرین بازی امشب و مرحله گروهی جام، بین دو تیم قطر و ژاپن برگزار شد. قطری‌ها که پیش از این بازی با 8 امتیاز به مرحله نیمه نهایی صعود کرده بودند، درحالی برابر ژاپن صف آرایی کردند که این تیم شرق آسیا، برای صعود به مرحله نیمه نهایی و کسب سهمیه جام جهانی به پیروزی در این بازی نیاز داشت. ژاپنی‌ها اگر در این بازی پیروز می‌شدند، 6 امتیازی شده و به خاطر شرایط بهتر در بازی‌های رودررو با کویت و امارات به جام جهانی صعود می‌کردند اما در نهایت با نتیجه 33 بر 26 مغلوب قطر شده و وداع تلخی با این رقابتها داشتند.

در پایان دیدارهای گروه B، قطر با 10 امتیاز و امارات با 6 امتیاز به مرحله نیمه نهایی صعود کردند و تیم‌های کویت با 6 امتیاز، عمان با 4 امتیاز، ژاپن با 4 امتیاز و عراق بدون امتیاز رده‌های سوم تا ششم را بدست آوردند.

دوشنبه شب هم دیدارهای گروه A این رقابتها درحالی به پایان رسید که تیم‌های بحرین و ایران به ترتیب با کسب 9 و 7 امتیاز به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و تیم‌های کره‌جنوبی با 7 امتیاز، عربستان با 5 امتیاز، چین با 2 امتیاز و ازبکستان بدون امتیاز رده‌های سوم تا ششم را به خود اختصاص دادند.

نکته جالب توجه در پایان مرحله گروهی هندبال قهرمانی آسیا 2014 - بحرین این بود که تیم‌ کره‌جنوبی که 9 بار عنوان قهرمانی آسیا را بدست آورده بود و تیم‌های کویت و ژاپن که به ترتیب 4 و 2 بار فاتح این مسابقات شده بودند، به مرحله نیمه نهایی راه نیافتند و از بین تیم‎‌های بحرین، ایران، قطر و امارات، هر تیمی که عنوان قهرمانی این مسابقات را بدست آورد، برای نخستین مرتبه قهرمانی در این رقابتها را تجربه می‌کند.

برنامه مرحله نیمه نهایی هندبال قهرمانی آسیا 2014 - بحرین به شرح زیر است:
سه‌شنبه - 15/11/92
* ایران - قطر، ساعت 17
* بحرین - امارات، ساعت 19:30