منابع عراقی از کشف یک انبار حاوی بمبهای دست ساز در کرکوک، سفر النجیفی به ترکیه و تونس و شلیک موشک کاتیوشا به منطقه الخضراء بغداد خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری المسله گزارش داد دستگاههای امنیتی امروز سه شنبه یک انبار حاوی بمبهای دست ساز را در منطقه زانکو در استان کرکوک کشف کردند.

بر اساس این گزارش، گشتی های مرکز پلیس محله العدل و دفتر اطلاعاتی در استان کرکوک، یک انبار حاوی هشت بمب دست ساز مرتبط با انواع گوشی های موبایل در منطقه زانکو را کشف کردند.

شلیک یک موشک کاتیوشا به منطقه الخضراء

یک منبع امنیتی در بغداد امروز سه شنبه گفت یک موشک کاتیوشا به منطقه الخضراء اصابت کرد. نهادهای دولتی عراق از جمله ساختمان نخست وزیری در این منطقه قرار دارد که تحت تدابیر امنیتی شدید قرار دارد.

به گفته یک منبع امنیتی، افراد مسلح ناشناس یک موشک کاتیوشا به مقر لشگر 57 بغداد در منطقه الخضراء در مرکز بغداد شلیک کردند که دست کم یک کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

استفاده تروریستها از مدارس برای حمله به ارتش عراق

خبر دیگر گروههای تروریستی در استان الانبار از مناطق مسکونی و مدارس برای پنهان شدن و همچنین شلیک موشک و خمپاره به سوی نیروهای ارتش و امنیتی عراق استفاده می کنند.

در فیلمی که رسانه های عراقی پخش کرده اند، بین هشت تا 10 تروریست مسلح در حیات یکی از مدارس در یکی از مناطق مسکونی، حدود 10 سکوی پرتاب موشک نصب کرده اند.

در این فیلم، تروریستهای مسلح هنگام شلیک موشک، فریاد می زنند : ما داریم می آییم ای بغداد!

در حالی که عملیات ارتش عراق برای سرکوب تروریستها و نجات مردم فلوجه و دیگر مناطق از شر آنها همچنان ادامه دارد، صالح المطلک معاون نخست وزیر عراق وابسته به اقلیت خواستار توقف این عملیات شد.

خبر دیگر اینکه بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در منطقه البیاع جنوب غربی بغداد، دست کم 15 غیر نظامی کشته و زخمی شدند. این دومین انفجار در نوع خود به شمار می رود که پایتخت عراق شاهد بوده است.

سفر النجیفی به ترکیه

رسانه های عراق از سفر اسامه النجیفی رئیس پارلمان این کشور به ترکیه برای دیدار با مقامات ترک خبر دادند.

بر اساس این گزارش، النجیفی به دعوت رسمی مقامات ترکیه به این کشور می رود و پس از آن با هدف دیدار با مقامات تونس، راهی این کشور خواهد شد.

روابط دوجانبه و راههای تقویت آن و بحران سوریه و پیامدهای آن از مهمترین محورهای مذاکرات النجیفی با مقامات ترکیه اعلام شده است.

سفر النجیفی به ترکیه در حالی است که طارق الهاشمی معاون سابق و فراری جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق از لحظه ای که از این کشور به سبب متهم شدن به حمایت از تروریسم فرار کرده بود، همچنان در ترکیه به سر می برد.

خبر دیگر اینکه حسن السنید رئیس فراکسیون امنیتی و دفاعی پارلمان عراق تاکید کرد نبرد ارتش با تروریستهای داعش، نظامی است نه سیاسی و اوضاع الانبار هیچ تاثیری بر انتخابات نخواهد داشت.السنید تصریح کرد بحران الانبار تنها با سلاح حل خواهد شد نه گفتگو.