هفت کشور حاضر در مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان متقاضی دیدار با تیم ملی ایران در قالب تورنمنت‌هایی شده‌اند که میزبانی آن را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئولان فدراسیون بسکتبال که از مدت‌ها پیش رایزنی و مذاکره با کشورهای صاحب بسکتبال جهان برای مهیا کردن برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان را آغاز کرده‌اند، در محل قرعه کشی این رقابت‌ها نیز مذاکرات‌شان را با برخی کشورها دنبال کردند. اما در این بین بودند کشورهایی که متقاضی حضور تیم ملی ایران در تورنمنت‌هایی شدند که میزبانی آن را بر عهده دارند.

محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: بعد از قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی جهان و مشخص شدن گروه بندی 24 تیم شرکت کننده، مسئولان برخی کشورها به سمت ما آمدند و به صورت رسمی از تیم ملی ایران دعوت کردند تا در تورنمنت‌های آنها شرکت کنیم.

وی با اشاره به این کشورها تصریح کرد: مصر و فرانسه که اتفاقا تیم‌های همگروه ایران در مسابقات قهرمانی جهان هم هستند در کنار اوکراین، اسلوونی، لیتوانی، ترکیه و نیوزلند کشورهایی بودند که متقاضی دیدار با تیم ملی بسکتبال ایران شدند. البته صربستان هم پیش از این چنین درخواستی را ارائه کرده بود اما بعد از همگروه شدن با ایران از درخواست خود صرفنظر کرد.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: درخواست این کشورها را در کنار رایزنی‌هایی که با دیگر کشورها داشته‌ایم، بررسی می‌کنیم و در نهایت بر اساس نتایج به دست آمده برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی را نهایی می‌کنیم. اما با توجه به درخواست‌های مطرح شده فکر می‌کنم بتوانیم شرایط 7 - 6 اردوی برون مرزی مهیا کنیم که میان تیم‌های ملی "الف" و "ب" تقسیم می‌شود.