شیروان- خبرگزاری مهر: امام جمعه شیروان گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن هر سال، رفراندوم سالانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کوثری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز شهرستان شیروان که در محل مصلای نماز جمعه شهر شیروان برگزار شد، در خطبه اول همانند هفته های پیش به یکی از آسیب های اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: عیب جویی و بدتر از آن عیب گویی یکی از آسیب های اخلاقی در جامعه است که می تواند فضای اجتماع و زندگی را کدر و انسان ها را نسبت به هم بدبین کند و دیوار اعتماد را فرو ریزد.

خطیب نماز جمعه شیروان در خطبه دوم با تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر و آغاز بهاری دیگر از انقلاب اسلامی گفت: برقراری حکومت اسلامی آرزوی هزار ساله مومنان بود که این آرزو با تحقق نظام جمهوری اسلامی با فداکاری مردم و رهبری امام خمینی(ره) تحقق یافت.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران اولین گام برای ظهور حکومت عدل مهدوی بود، افزود: امروز وظیفه داریم با حفظ انقلاب درونی، انقلاب بیرونی را با وحدت کلمه و اطاعت از رهبری و صبر و استقامت حفظ کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان در ادامه با اشاره به تکرار یاوه گویی های سران آمریکا علیه ایران مبنی بر قرار داشتن تمامی گزینه ها بر روی میز، عنوان کرد: این یاوه گویی ها نشانه شکست آمریکا در عرصه دیپلماسی است.

به گفته وی در آستانه روز 22 بهمن آمریکایی ها می خواهند بر زخم های خود مرهم گذاشته و رسانه ها را مشغول این چرندیات کنند تا ذهن جهان به انقلاب اسلامی ایران و روز تاریخی پیروزی ملت ایران مشغول نشود.

حجت الاسلام کوثری اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه هر سال، رفراندوم سالانه برای نظام است و در هیچ جای دنیا این صحنه ها وجود ندارد.

وی استقامت 35 ساله ملت ایران در عرصه های مختلف را ستود و آن را نشانه رشد و بالندگی و درک عمیق مردم از انقلاب اسلامی دانست.

خطیب نماز جمعه شیروان تصریح کرد: دنیا تغییر توافقنامه ژنو و مذاکرات ایران با آمریکا را در روز بیست و دوم بهمن ماه امسال به خوبی مشاهده خواهد کرد و مردم ایران با حضور خود در این راهپیمایی نشان می دهند که نه اهل تسلیم و نه اهل سازش هستند بلکه نبرد با آمریکا را می خواهند.

حجت الاسلام کوثری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک به مناسبت ولادت امام حسن عسگری(ع) و تسلیت وفات حضرت معصومه(س) اظهار داشت: تا ملت ایران سرمایه محبت به اهل بیت(ع) و پیروی از آنها را دارد، از پایگاه و پشتوانه محکمی برخوردار است و آسیبی نخواهد دید.

امام جمعه شیروان در پایان با اشاره به سرمای هوا در اکثر مناطق شمالی کشور از مردم خواست تا نسبت به صرفه جویی در مصرف گاز و برق اهتمام بیشتری داشته باشند.