تنکابن - خبرگزاری مهر: معاون وزیر جهاد کشاوری گفت: مردم استان مازندران خاطره خوبی از سرمای سال 86 ندارند و باید برای جبران خسارت برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رکنی ظهر جمعه در بازدید از مناطق بحران زده استان مازندران با بیان اینکه اقتصاد استان وابسته به کشاورزی است، اظهار داشت: در این حادثه خسارتهای زیادی به بخش های باغی، طیور، انبارهای مرکبات و گلخانه ها وارد شده است.

وی همچنین ارائه تسهیلات کم بهره، استمهال بدهی ها و کمک به توسعه زیر ساخت های بخش کشاورزی را به عنوان پیشنهادهای وزارت جهاد کشاورزی به معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ارائه کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین ارائه تسهیلات ویژه بانکی به حادثه دیدگان بحران برف را ضروری دانست و گفت: این حادثه به تاسیسات گلخانه ای، دامداریها و مرغدارایهای غرب استان از 20 تا 100 درصد خسارت زده است.

وی با بیان اینکه مازندران از استانهای برخی در تولیدات کشاورزی، دامی وطیور است خواستار توجه ویژه متولیان امر به این بخش شد.

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی بیشترین خسارت وارده به بخش کشاورزی غرب استان را گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور و محصولات رودرختی مرکبات اعلام کرد و گفت: کشاورزان با بازرسان و کارشناسان جهاد کشاورزی در رابطه با اعلام وضعیت و تعیین خسارت همکاریهای لازم را داشته باشند.

رکنی گفت:امیدواریم با کمکهائی که دولت به بخش کشاورزی مازندران خواهد کرد، بخشی از مشکلات ناشی از برف برطرف شود.