نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد امروز اعلام کرد که انهدام سلاح های شیمیایی سوریه نیازی به جدول زمانی جدید ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در گفتگو با ریانووستی اظهار داشت: جدول زمانی تعیین شده برای انهدام سلاح های شیمیایی سوریه همچنان پابرجاست و نیازی به بازنگری نیست.

وی با بیان این مطلب افزود: روند خلع سلاح شیمیایی سوریه با سرعتی که مورد انتظار است پیش نمی رود و دلایل مختلفی در این رابطه وجود دارد. از جمله این دلایل اوضاع امنیتی دشوار سوریه و تهدیدهای گروه های مسلح است که روند خارج کردن سلاح های شیمیایی از سوریه را با دشواری روبرو می کند.

چورکین تصریح کرد: 30 ژوئن زمان تعیین شده برای انهدام سلاح های شیمیایی سوریه همچنان به قوت خود باقی است و نیازی به بازنگری در این رابطه ندارد.

طبق جدول زمانی تعیین شده قرار است سلاح های شیمیایی سوریه پیش از پایان ژوئن 2014 به طور کامل منهدم شود. برخی مقامات غربی از جمله آمریکا از روند انتقال سلاح های شیمیایی سوریه به خارج برای انهدام انتقاد کرده اند و این در حالی است که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد طی روزهای اخیر اظهار داشت که روند انهدام سلاح های شیمیایی سوریه به خوبی در جریان است و دولت سوریه به تعهدات خود در این زمینه پایبند است.