هیئتی از سوی مقامات عربستان برای تشریح مواضع این کشور در خصوص مسائل منطقه ای از جمله بحران سوریه که با انتقادهای گسترده محافل بین المللی روبرو شده، به آمریکا سفر می کند .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عکاظ، هیئتی از کمیسیون دوستی پارلمانی عربستان و آمریکا در مجلس مشورتی عربستان به ریاست خالد بن ابراهیم العواد از اعضای این مجلس از فردا دوشنبه به آمریکا سفر می کند .

این هیئت که افرادی از جمله خالد العقیل، سطام لنجاوی، طارق فدعق، عبدالعزیز طاهر، سلوی الهزاع و فردوس الصالح حضور دارند، قرار است در طول مدت سفر که چند روز طول می کشد، با اعضای کنگره آمریکا و اعضای شورای تجاری آمریکایی سعودی و مسئولان وزارت خارجه آمریکا دیدار کنند.

این هیئت همچنین از اتاق تجاری آمریکا و موسسه اندیشه بازدید خواهد کرد.

خالد العواد رئیس این هیئت گفته است این سفر در چارچوب سفرهای متقابل میان مجلس مشورتی و کنگره آمریکا و در سفرهای قبلی کمیته دوستی سعودی آمریکایی انجام شده است که به توضیح مواضع عربستان در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی برای اعای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا کمک می کند.

العواد گفت هیئت سعودی در نشستهای خود با برخی از اعضای کنگره آمریکا و دیگر مسئولان آمریکایی، مواضع عربستان را در خصوص مسائل منطقه ای از جمله مسئله فلسطین و بحران سوریه و نقش آن در حمایت از توسعه در بسیاری از کشورهای در حال توسعه و حمایت از ملت های عربی و اسلامی و دوست هنگام وقوع بلایا و فجایع و حمایت از موسسات پولی بین المللی و .... تشریح خواهد کرد.

العواد از روابط فرهنگی عربستان و آمریکا تمجید کرد و از تحصیل دهها هزار دانشجوی سعودی در آمریکا خبر داد.

این سفر در حالی است که میان عربستان و آمریکا بر سر مسائل منطقه ای به ویژه بحران سوریه و حمایتهای گسترده سعودی از گروههای تروریستی تکفیری برای ایجاد نامنی در عراق و همچنین ادامه حمایتها از تروریستها در سوریه اختلافاتی به وجود آمده است، هر چند آمریکایی ها هم همچنان به حمایت از گروههای مسلح ادامه می دهند.