اراک - خبرگزاری مهر: فرمانده دوران جنگ با بیان اینکه علیرغم همه دشمنی ها، انقلاب اسلامی سربلند و پایدار مانده است گفت: نظام جمهوری اسلامی راه‌های مقابله با تهدیدهای دشمنان را می‌داند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا جعفری ظهر دوشنبه در سالگرد عملیات والفجر 8 در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه روح الله افزود: مبارزه امروز نیز تمام نشده است و نظام جمهوری اسلامی با شناختی که از ماهیت واقعی دشمنان دارد راه‌های مقابله با تهدیدها را نیز می‌داند.

وی با بیان اینکه علیرغم همه دشمنی ها، انقلاب اسلامی سبب احیای هویت و بازیابی ارزشهای ملت های مسلمان شد اضافه کرد: امروز می توان تاثیرات 35 سال مقاومت و ایستادگی ملت ایران را در عرصه های سیاسی، فرهنگی و حتی تقویت باورهای حقیقی دینی نزد دیگر ملل جهان دید.

پیروزی انقلاب، الگوی مقاومت و پایداری در مقابل نظام سلطه

فرمانده لشگر 17علی ابن ابیطالب(ع) در دوران دفاع مقدس ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی در حقیقت، الگوی مقاومت و پایداری در مقابل نظام سلطه در جهان معاصر است که برگرفته از اندیشه های امام خمینی(ره) است. 35 سال پیش ملت ایران، در مقابل نظام سلطه ایستاد و با ایستادگی بر سر اصول خود رژیم دست نشانده شاه را سرنگون و بساط سلطه آمریکا بر ایران را برچید.

جعفری گفت: امروز ایران اسلامی در مقایسه با گذشته؛ نه فقط با سال‌های پیش از پیروزی انقلاب بلکه حتی در مقایسه با بسیاری از کشورها جلوتر است و با اقتدار در مقابل توطئه ها ایستاده است. این مقاومت و ایستادگی پیام روشنی برای دشمنان دارد و آن پیام این است که ملت ایران به تعبیر رهبر معظم انقلاب ملت ایران در عرصه "جنگ اراده ها" با بصیرت، آگاهی، اراده و تلاش موفق خواهد بود.

مقاومت از دیدگاه ملت ایران ، فراتر از یک شعار و به عنوان یک اصل مطرح است

وی همچنین ادامه داد: مقاومت از دیدگاه ملت ایران ، فراتر از یک شعار و به عنوان یک اصل مطرح است. دشمنان در هر توطئه‌اى، براى ملت ایران زحمت‌‌افزایى کردند، اما در نهایت ملت ایران پیروز میدان بوده است و پس از هر توطئه‌اى که خنثى شده، ملت ایران یک پله بالاتر رفته است.

فرمانده لشگر علی ابن ابیطالب (ع) در دوران دفاع مقدس با اشاره به دشمن‌شناسی در قرآن کریم گفت: قرآن به ما می‌آموزد تا با همه‌ توان در جهت اقتدار و تعالی خود قدم برداریم و با تمام قوا به نبرد با دشمن برویم، تا در نهایت، کلمه‌ حق را بر بام جهان به اهتزاز در آورده و دشمن را محکوم به شکست نماییم.

ملت ایران به اثبات رسانده با اقتدار در مقابل دشمن ایستاده است

جعفری تاکید کرد: این امر جز با شناخت صحیح دشمن و اقدام متناسب و به‌هنگام در مقابله با تهدید‌های بالقوه و بالفعل دشمن محقق نمی شود.

وی در پایان گفت: ملت ایران در عرصه های مختلف به اثبات رسانده که در وضعیت‌های گوناگون با اقتدار در مقابل دشمن ایستاده است آنچه برای ملت ایران اهمیت دارد حفظ مقاومت هدفمند در چار چوب اقدامات برنامه ریزی شده در مقابل تلاش های دشمن برای ایجاد شکاف در ساختارهای سیاسی و استراتژیکی نظام جمهوری اسلامی است.

در پایان مراسم به مناسبت سالگرد عملیات غرور آفرین والفجر 8 از خانواده های شهدای این عملیات تجلیل شد.