بوشهر - خبرگزاری مهر: به مناسبت دهه مبارک فجر جشنواره انواع نان و شیرینی محلی با حضور گروه همیاران سلامت آوای مهرگان گناوه در روستای چهارروستایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس شورای روستای چهارروستایی ظهر دوشنبه در این جشنواره ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلفی است که باید با اجرای این برنامه‌ها زمینه را برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی فراهم کنیم.

حسین سراجی با اشاره به نقش بسیار مهم و تاثیرگذار زنان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، افزود: زن انقلابی 57 را از لابلای اوراق تاریخ می توان دید که زنانی هستند که نقش بسیار مهمی در جامعه داشتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نقش زنان در جامعه با نقش زنان در گذشته و دوران انقلاب اسلامی تفاوت‌های زیادی پیدا کرده است.

مسئول کتابخانه چهارروستایی نیز در این جشنواره، غذاهای سالم و احیای غذاهای سنتی این روستا را ازمهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و بیان داشت: این جشنواره به همت کانون دانشجویی و کتابخانه و شواری اسلامی چهارروستایی برگزار شده است.

مروارید رازقی افزود: در این جشنواره انواع نان ها و مشتک رسیده و مشتک جیکه ای ارائه می‌شود و همچنین شیرینی هایی چون لگیمات، حلوا خرمایی، حلوا خشکویی، حلوا کاچی، حلوا مشکورکی ارائه شده است.

وی تاکید کرد: همچنین غذاهایی چون رشته تپک، آش احمدو، قلیه ماهی در این جشنواره در معرض دید قرار گرفته است که پس از داوری نفرات برتر انتخاب خواهند شد.

لازم به ذکر است که در کنار این جشنواره بانوان چهارروستایی محصولات دست ساز مانند دسرها و سفره آرایی خود را در معرض دید عموم و داوری قرار دادند

این جشنواره با حضور بانوان  و با ارائه 73 نوع غذا و شیرینی به رقابت پرداختن و در پایان جشنواره بعد از داوری به شرکت کنندگان برگزیده هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

دانش‌آموزان ممتاز بندرریگ تقدیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، در آئینی با حضور مسئولان، دانش‌اموزان ممتاز مدارس بندرریگ در زمینه های آموزشی، مذهبی و فرهنگی تجلیل شدند.

مصطفی بازیاری ظهر دوشنبه در آئین تجلیل از دانش آموزان ممتاز مدارس بندر ریگ در سالن شهید باقر تاش بندر ریگ اظهار داشت: دهه فجر را باید با هدف آشنایی دانش آموزان با اصول و مبانی و اهداف انقلاب اسلامی گرامی بداریم.

بخشدار ریگ شهرستان گناوه گفت: این انقلاب به راحتی به دست نیامده است و بعد از پیروزی آن، آمریکا و غرب می خواستند سرنوشت غم انگیزی که امروزه برای مصر پیگیر هستند را برای ایران  هم پیاده کنند.

بازیاری ادامه داد: جای بسی خوشحالی بوده و هست که انقلاب ایران دارای رهبری دور اندیش، با اقتدار، با بصیرت و دشمن شناس بود که موفق شد از نظام و کشور دفع شر کرده و توطئه های دشمن را در نطفه خفه کند.

بخشدار ریگ شهرستان گناوه گفت: دانش آموزان مدارس بندرريگ باید درس خوان، متدین، با اخلاق و باشخصیت باشند که لازمه این امر، داشتن مربیان زبده، برتر و توانمند تر نسبت به سایر مراکز آموزشی است.

مدير دبيرستان امام خميني (ره) بندر ريگ نیز در این آئین طی سخنانی ضمن تشکر از همه دانش آموزان ممتاز اظهار داشت: درس خواندن مهمترین وظیفه برای دانش آموزان است و کسب علم برای رسیدن به موفقیت و تعالی در زندگی در تعالیم دینی ما بسیار توصیه شده است.

عبدالخالق مذكوري گفت: این مراسم هر ساله با هدف حمایت از دانش آموزان ممتاز و منضبط و ارج نهادن به تلاشهای علمی این عزیزان برنامه ریزی شده و اجرا می شود که در همین جا تشکر ویژه ای از ساير همكاران و اولياي اين دانش آموزان می کنم.

در پایان این برنامه نیز از دانش آموزان ممتاز مدارس دبيرستان پسرانه امام خميني (ره) و دبيرستان دخترانه بنت الهدي در زمینه های آموزشی، مذهبی و فرهنگی تجلیل و با اهداء لوح تقدیر و جوایز تقدیر شد.

یوم‌الله 22 بهمن، یادآوری رشادت‌ ها و فداکاری‌ های ملت ایران است

بخشدار ریگ شهرستان گناوه گفت: یوم‌الله 22 بهمن، یادآوری رشادت‌ ها و فداکاری‌ های ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی بازیاری ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری راهپیمایی 22 بهمن در شهر ریگ در سالن اجتماعات بخشداری ریگ اظهار داشت: یادآوری یوم‌الله 22 بهمن، یادآوری رشادت‌ ها و فداکاری‌ ها و شهادت‌ طلبی‌ های ملتی منسجم و خداجوی و پیرو ولایت و رهبری ایران است.

بخشدار ریگ شهرستان گناوه گفت: ملت ما در 22 بهمن ماه 1357 با نثار خون خود ثابت کردند که که خون بر شمشیر و حق بر باطل پیروز است.

بازیاری تصریح کرد:  یادآوری 22 بهمن، یادآوری تجلی حکومت الله در روی زمین است و روزی است که برنده‌ترین سلاح معنوی یعنی ایمان، پیروزی آفرید.

وی با عرض تبریک فرا رسیدن یوم الله ۲۲ بهمن افزود: از عموم مردم فهیم و همیشه در صحنه بخش ريگ دعوت می‌کنم تا با حضور پرشور و حماسی خود در راهپیمایی سراسری یوم الله بیست و دوم بهمن، ضمن تجدید بیعت دوباره با آرمان های والای امام (ره)، شهدا و به تبعیت از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب بار دیگر همبستگی و عشق به ارزش‌ های الهی را در مقابل دیدگاه حیرت زده جهانیان و به خصوص مخالفان سربلندی و استقلال میهن عزیزمان، به نمایش گذارند.

بخشدار ریگ شهرستان گناوه گفت: از مردم بخش ریگ می خواهم تا در امتداد حضور شگرف خود در ۲۴ خرداد ۱۳۹2، این بار در سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حماسه سیاسی دیگری خلق کنند.

در پايان مقرر شد راهپيمايي يوم الله  22 بهمن ساعت 9 صبح از ميدان بسيج تا حسينيه شهداء برگزار شود.