اهواز - خبرگزاری مهر: مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: بهداشت در مدارس خوزستان مورد غفلت قرار گرفته است به همین دلیل باید برای حل این مشکل نگاهی جدی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی زاده عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: سه موضوع در دستور کار آموزش و پرورش استان خوزستان قرار گرفته است که دو آن را مورد بحث قرار می دهیم. مورد اول تجهیز و تقویت کتابخانه های مدارس است که در این زمینه ضعف های شدید آموزشی به صورت آشکاری مشخص است.

وی افزود: مورد دوم که باید در جامعه به آن پرداخته شود بحث مطالعه و چاپ نشریات است که می تواند یک شاخص توسعه در جامعه باشد. در بحث چاپ، هر فرد در ایران سرانه اش سالانه سه کیلوگرم چاپ است این در حالی است که در کشور های اروپایی و توسعه یافته این رقم 35 کیلوگرم دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: سرانه چاپ کتاب در ایران یک جلد کتاب برای هر نفر است ولی این رقم در کشور پاکستان در طول سال برای هر فرد هفت کتاب و در کشور فرانسه برای هر نفر سالانه 10 کتاب جلد کتاب است. باید به صورت جدی دلایل عقب ماندگی کشور بررسی شود و خصوصا در مدارس ما دنبال و حل شود.

تقی زاده ادامه داد: بهداشت در مدارس به شکل عمیقی عقب افتاده است و ما سال ها است که در مدارس استان استخدام مربی بهداشت نداریم به همین دلیل این مورد بسیار مهم غفلت واقع شده است. موضوع کتابخانه و بهداشت باید نگاه جدی ما را به همراه داشته باشد و در این زمینه کارشناسان ما باید به صورت اختصاصی وارد بحث شوند و راهکارهای مفید ارائه کنند.

وی در خصوص پیک های بهاری دانش آموزان خوزستان نیز گفت: از تعطیلات نوروز امسال چیزی به نام پیک بهاری نخواهیم داشت و لازم نیست که هزینه ایی بر گردن خانواده ها بگذاریم. باید موضوعاتی را که از جنبه قومی فرهنگی و ملی برای آنها جالب و زیبا به نظر می رسد را در ایام تعطیلات نوروز نوشته و بازگو کنند.