بوشهر - خبرگزاری مهر: امام جمعه خورموج خواستار تسریع در واگذاری واحدهای مسکن مهر شد و از مردم خواست نسبت به تکمیل آورده خود اقدام و ادرات ذیربط نیز در ساخت سازو انی واحدها نظارت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین مصلح در خطبه‌های این هفته  نماز جمعه شهر خورموج ضمن رعایت تقوای الهی در همه شئونات زندگی به فرمایشات حضرت امام علی (ع) اشاره و اظهار داشت: حضرت فرمود من به دنبال راحتی و آسایش می‌گشتم آن را نیافتم مگر به ترک نشست و برخواست با آدمهایی که به دنیا و منافع مادی جذب شده اند.

وی افزود: ما در تامین راحتی دچار اشتباده هستیم کسانی که از نظر معیشت ظاهرا وضع خوبی دارند ولی به آسایش دست نیافتند.

مصلح ادامه داد: حضرت می‌فرماید من به دنبال سلامتی در دنیا و آخرت بودم آن رانیافتم مگر در سایه فرمان بردن از اطاعت خدا بوده است و شما هم از خدا اطاعت و فرمان ببرید تا سلامت باشید.

وی در ادامه صحبت‌های امام علی (ع) بیان کرد: من به دنبال خضوع، فروتنی و دوری از بزرگ‌نمایی بودم آن را نیافتم مگر با پذیرش حق آن را یافتم و زندگی خوب را نیافتم مگر با زیر پا گذاشتن هواهای نفسانی شما هم آن را ترک تا زندگی خوب و پاکی داشته باشید.

مصلح در ادامه به عوامل کاهش قبر اشاره و خاطرنشان کرد: صدقه دادن و توجه به فقرا و محرومین، نماز لیله الدفن و شب زنده داری از جمله مواردی است که اگر انسان آن را انجام دهد فشار قبرش کاهش پیدا می کند.

وی از حضور چشمگیر، گسترده، سرنوشت ساز و پشیمان‌کننده دشمن ملت فهیم، وظیفه شناس و با بصیر ایران و شهرستان دشتی و شهر خورموج در یوم الله 22 بهمن تقدیر و تصریح کرد: حضور مردم در سالروز یوم الله 22 بهمن تنها نباید گرامیداشت تحول سیاسی و اجتماعی تاریخ ایران دانست بلکه دارای پیام‌های مختلف است.

مصلح بیان داشت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن  راز ماندگاری نظام ودر ریل انقلاب و مسیر طراحی امام حرکت کردن است و باعث نماد وحدت و پیوستگی مردم با نظام و آمادگی آنها با توطئه دشمنان بود.

وی اظهار داشت:حضور حماسی مردم تاکید و حراست بر شعارهای ((الله اکبر و استقلال،آزادی جمهوری اسلامی)) بود و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و پاسخ روشن به دشمنان و سران استکبار و اعلام بیعت بارهبر معظم انقلاب بود.

انتقاد از طولانی شدن تحویل مسکن مهر در شهر خورموج

مصلح افزود: در دهه فجر امسال برنامه‌های متعددی در سطح شهرستان اجرا شد که از همه دست اندر کاران برگزاری این برنامه‌ها تقدیر و تشکر می‌شود.

امام جمعه خورموج با انتقاد از طولانی شدن تحویل مسکن مهر در شهر خورموج گفت:چندین سال است از ساخت این واحد ها می گذرد ولی هنوز تحویل داده نشده و تعدادی که هم تحویل گرفته اند واحدهای آنها دارای نواقصاتی است.

مصلح اضافه کرد: اگر کسی توان این کار را ندارد چرا برعهده گرفته باید آنها را بر عهده نگیرد البته از مردم هم درخواست شده که آورده خودشان تکمیل کنند تا پروژه هر چه زودتر به اتمام برسد.

وی ادامه داد: اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی و اداره راه و شهرسازی شهرستان آماده واگذاری هستند و مردم هر زودتر نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

مصلح از ادارات ذیربط خواست تا بر ساخت این واحد نظارت کنند که مردم در خصوص ساخت وساز این واحد ها و تحویل واحدها گلایه دارند.

امام جمعه خورموج از آغاز ثبت نام مدارس حوزه علمیه خبر داد و گفت:هم اکنون سه حوزه علمیه خواهران و برادران در شهر دایر است.