در حالی که در 6 سال گذشته بسیاری از کتابداران نسبت به پائین بودن حقوق و مزایای خود گلایه‌مند بوده‌اند، منصور واعظی در آئین تودیع خود و در آخرین لحظات حضورش به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی از وزیر ارشاد خواست که موضوع افزایش حقوق کتابداران را به رئیس جمهور منتقل و آن را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع و معارفه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پیش از ظهر امروز شنبه 26 بهمن با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد، منصور واعظی دبیرکل پیشین نهاد کتابخانه‌ها، محمدحسین ملک احمدی دبیر کل جدید این نهاد و دیگر مسئولان فرهنگی کشور، در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

این مراسم با حاشیه‌هایی هم همراه بود که پر شدن سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی پارک شهر یکی از آن‌ها بود. در این مراسم تمام سالن برگزاری از جمعیت پر شده و تعداد زیادی از مسئولان و خبرنگاران ناچار به ایستادن در حاشیه سالن بودند. تعدادی هم در کنار در بیرونی این سالن تجمع کرده بودند.

تعدادی از چهره‌های سیاسی هم در این برنامه حضور داشتند. یکی از این افراد محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی پیشین وزیر ارشاد بود که در ابتدای برنامه با خوش‌ و بشی کوتاه با واعظی از سالن بیرون رفت.

مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها، اسحاق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و حمیدرضا رسایی نماینده اصولگرا و از حامیان منصور واعظی، دیگر چهره‌های حاضر در این برنامه بودند.

دکتر عباس شیبانی عضو شورای شهر تهران هم از دیگر مهمانان این برنامه بود که هنگام دعوت مجری برای سخنرانی گفت: «من اهل حرف زدن نیستم.» شیبانی که با اصرار مجری به روی سن راهنمایی شده بود، با قرار گرفتن پشت سن، گفت: از زحمات تشکر می‌کنم و کاری است که لازم است ادامه پیدا کند. والسلام! وی به دلیل کوتاهی سخنانش با تشویق و تقدیر حضار روبرو شد.

واعظی پیش از پایان برنامه و هنگامی که قرار بود از وی تقدیر شود، خطاب به وزیر ارشاد گفت: آقای وزیر من می‌خواهم از شما برای کتابداران هدیه بگیرم و می‌خواهم بگویم 3 سال پیش که آقای احمدی‌نژاد به جشن کتاب نهاد آمده بودند، با درخواست افزایش 100 هزار تومانی حقوق کتابداران موافقت کردند. این وعده در ماه اول عملی شد ولی در ماه‌های بعدی به سبد بودجه‌مان واریز می‌شد. می‌خواهم از شما درخواست کنم که این موضوع را به آقای روحانی منتقل و پیگیری کنید.