بوشهر - خبرگزاری مهر: فرمانده پایگاه دریابانی گناوه گفت: خط لوله انتقال سوخت قاچاق به شناورها در خلیج فارس کشف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا جمالی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سال‌های اخیر تلاش‌های بسیار زیادی در مبارزه با قاچاق در نقاط مختلف کشور صورت گرفته است و برنامه‌های مختلفی در این راستا طراحی و اجرا شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان گناوه نیز اقدامات بسیار خوبی بدین منظور صورت گرفته است و شاهد کشفیات بسیار زیادی از قاچاقچیان و افراد سودجو بوده‌ایم و طرح‌های بسیاری نیز در این زمینه در دست اجرا داریم.

فرمانده پایگاه دریابانی گناوه از کشف خط لوله انتقال سوخت قاچاق به شناورها در خلیج فارس خبر داد و بیان داشت: برخی از قاچاقچیان سوخت اقدام به ایجاد یک خط لوله برای انتقال سوخت به دریا کرده بودند که با هوشیاری و تلاش ماموران ما کشف شد.

استفاده از یک‌کیلومتر لوله برای انتقال سوخت

وی با اشاره به اقدامات ماهرانه قاچاقچیان در ایجاد این خط لوله، اضافه کرد: این خط لوله از زیر زمین به دریا برده شده بود که کار انتقال سوخت به شناورها و قایق‌ها در دریا را انجام دهد که شب گذشته کشف شد.

جمالی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط قاچاقچیان در راه‌اندازی این خط لوله در یک خور در حومه بندریگ، تصریح کرد: برای این خط لوله از یک‌هزار متر لوله یک اینچی استفاده شده بود که کشف این خط لوله یکی از بزرگترین کشفیات ما در زمینه قاچاق است.

وی تاکید کرد: قاچاقچیان اقدامات خود را برای انتقال سوخت به دریا انجام داده بودند و می‌خواستند که در اولین فرصت سوخت را به دریا منتقل کنند که با تلاش و هوشیاری ماموران دریابانی شهرستان گناوه این محموله کشف شد و در گذشته نیز چندین کشف خط لوله را داشته ایم.