شیروان - خبرگزاری مهر: عضو شورای اسلامی شهر شیروان از وجود انبوه جوانان بیکار در این شهر ابراز نگرانی کرد و گفت: امید می رود دولت تدبیر و امید با درایت، زمینه توسعه متوازن در سطح کشور را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل حسین پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این که پیش از انقلاب شیروان دومین شهر صنعتی خراسان بوده است، افزود: وجود کارخانجات الیاف و اسفنج و کارخانه قند سبب شده بود علاوه بر جذب نیروهای بومی، انبوه جویندگان کار از شهرهای اطراف راهی شیروان شوند ولی متأسفانه در شرایط موجود بیکاری جوانان جویای کار باعث دغدغه جدی مسؤولین و خانوادها شده است.

وی با ابراز تأسف از عدم توجه به صنایع تولیدی و صنعتی در این شهر افزود: از هر پنج مراجعه کننده به برخی اعضای شورای شهر، یک نفر جویای کار است و این به خاطر عدم توجه به توازن منطقه ای است.

به گفته حسین پور مردم در سال‌های گذشته فقط شاهد بالارفتن تابلوی برخی کارخانه‌ها در شیروان بوده‌اند ولی اقدامی برای احداث کارخانجات آلومینیوم، سیمان، پتروشیمی، پالایشگاه و... صورت نگرفته او این روند سبب آسیب جدی به امید و اعتماد مردم شده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیروان آمارهای اعلام شده از سوی برخی مسؤولین مبنی بر 11درصدی بودن نرخ بیکاری در استان و کاهش نرخ بیکاری را غیرواقعی خواند و اظهار داشت: بعضی مسؤولین با برخی تغییر و تحریف‌ها، اشتغال را بر اساس برخی شاخص‌ها تعریف کرده‌اند و در حالی که روز به روز بر لشکر بیکاران افزوده می‌شود آمارهای متناقض و ناهمخوان با واقعیات جامعه، مسؤولان را در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها با مشکل روبرو می کند.

حسین پور بیکاری جوانان با تحصیلات دانشگاهی در شیروان را تأسف آور خواند و تصریح کرد: هرچند کار در جامعه مایه افتخار است ولی نبود بازار کار و تنگناهای حاد مالی باعث شده است امروز برخی جوانان با تحصیلات دانشگاهی به عنوان کارگر ساده در فضای سبز شهرداری شیروان مشغول به کار شوند و با این وضعیت، انگیزه بخشی به دانش آموزان و دانشجویان برای ادامه تحصیل دشوار است و این زیبنده جامعه نیست.

حسین پور راه برون رفت از شرایط موجود را همت و حمایت دولت و مجلس، حمایت از سرمایه گذاران و حذف موانع سرمایه گذاری، گسترش شهرک‌های صنعتی، اجرای طرح آمایش سرزمین و حمایت از صنایع دستی و روی آوری به مشاغل خانگی ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد دولت تدبیر و امید با درایت زمینه توسعه متوازن در سطح کشور را فراهم کند.