کرمانشاه ـ خبرگزاری مهر: با آغاز بارش برف در کرمانشاه، راه مواصلاتی بسیاری از راههای مواصلاتی در شهرها و روستاهای این استان مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از پیش بینی سازمان هواشناسی در چند روز گذشته، از شب گذشته بارش برف در اکثر نقاط استان کرمانشاه آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه داد.

آغاز بارشها در شهرستان  های سنقر و اسلام آبادغرب شروع شد و بعد از گذشت ساعتی از این بارش، سطح شهرستانهای مذکور سفید پوش شد.

بارش برف در سنقر به حدی بود که اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه مدارس ابتدایی و راهنمایی این شهرستان در سطح شهر و روستاهای تابعه تعطیل اعلام کرد.

بارش برف در شهرستان اسلام آبادغرب و شهر کوزران نیز شب گذشته آغاز شده است. وضعیت راههای مواصلاتی در اسلام آبادغرب مطلوب است و تردد به زنجیر چرخ امکان پذیر است و پلیس راه از تردد وسایط نقلیه ای که مجهز به زنجیر چرخ نباشند جلوگیری می کند.

قطع راه ارتباطی 50 روستا در استان کرمانشاه

بارش برف در 24 ساعت گذشته راههای مواصلاتی بیش از 50 روستا در استان کرمانشاه را مسدود کرده است.

"جلال دانشور" مسئول روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با تایید این خبر به خبرنگار مهر گفت: اکثر این روستاها در شهرستان سنقر و کلیایی واقع شدن، ولی گزارشهایی از بارش برف در دیگر روستاهای استان کرمانشاه به ما مخابره می شود.

دانشور اظهار داشت: همزمان با آغاز بارش برف در کرمانشاه گزارش می رسد که برخی از روستاهای شهرستان گیلانغرب نیز در محاصره برف قرار گرفته و راه دسترسی آنها به دیگر مراکز مسدود شده است.

مسئول روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تاکید کرد: نیروهای این اداره کل از روز گذشته در مسیرها و گردنه های برفگیر استان کرمانشاه مستقر شده اند و هم اکنون نیز در تلاش برای بازگشایی راههای مواصلاتی استان کرمانشاه به ویژه در روستاها هستند.

دانشور با اشاره به اینکه وسایط نقلیه باید حتما به زنجیر چرخ مجهز باشند، گفت: به علت بارش برف در راههای استان کرمانشاه از رانندگان گرامی درخواست داریم که وسایط نقلیه خود را به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز کنند.

وی تردد در مسیر "قلاجه" را تنها با زنجیر چرخ ممکن دانست.

تعطیلی مدارس شهر "گواور" گیلانغرب

گسترده بارش برف به شهرستانهای گرمسیری استان کرمانشاه نیز رسیده است و در حال حاضر گزارشهایی از بارش برف در این مناطق به دست می رسد.

"فرمان آقاجانی"، بخشدار گواور با تایید بارش شدید برف در این شهر، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارش برف باعث تعطیلی تمامی مدارس در سطح بخش شده است.

آقاجانی از قطعی آب در 20 روستای بخش خبر داد و گفت: شدت بارشها و هچنین برودت هوا باعث قطع آب این روستاها شده است و خوشبختانه اکیپ های اداره آب و فاضلاب بعد از چند ساعت این مشکل را در روستاهای مذکور حل کرده اند.

بخشدار گواور همچنین از قطع شدن راههای ارتباطی با مرکز این بخش خبر داد و افزود: نیروی های راهداری برای بازگشایی این راهها، در منطقه مذکور مستقر شده و در حال بازکردن این مسیرها هستند.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب در این باره به خبرنگار مهر گفت: بیشتر روستاهای بخش گواور این شهرستان به علت بارش شدید برف مسدود شده اند.

بارش برف در گردنه قلاجه به نیم متر رسید

"جبار فرامرزی" بیشترین میزان بارش برف در شهرستان را 20 سانتی متر عنوان کرد و اظهار داشت: براساس گزارش نیروهای راهداری در شهرستان، ارتفاع برف در گردنه قلاجه به بیشتر از نیم متر رسیده است.

وی افزود: شب گذشته که تردد در مسیر گردنه قلاجه با مشکل روبرو شده است، بسیاری از مسافران در راهدارخانه قلاجه شب را به روز رسانده اند.

در حال حاضر 2 اکیپ راهداری در قالب 20 ماشین راهداری و 40 نیروی انسانی از شهرستان برای امداد رسانی و بازگشایی راههای مواصلاتی روستاهای گواور به این بخش فرستاده شده اند.

کماکان بارش برف در استان کرمانشاه ادامه دارد و کارشناسان اعلام کرده اند که با نزدیک شدن به پایان روز، ماندگاری این برف در روی زمین بیشتر خواهد شد.