دوره مربیگری درجه یک بین‌الملل ویژه زنان از امروز دوشنبه بعد از 13 سال با حضور معاون امور بانوان وزیر ورزش و جوانان در فدراسیون والیبال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره با همت کمیته آموزش و پژوهش زیر نظر فدراسیون جهانی والیبال FIVB برگزار می‌شود که به مدت 12 روز ادامه خواهد داشت و 35 نفر در آن شرکت می‌کنند. در مراسم افتتاحیه این دوره رباب شهریان معاون امور بانوان وزیر ورزش و جوانان، محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال و دیگر مسئولان این فدراسیون حضور داشتند.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در این مراسم گفت: حمایت از ورزش بانوان در اولویت کاری وزارت ورزش و جوانان قرار دارد و برگزاری اینگونه دوره‌ها می‌تواند کمک زیادی به رشد و توسعه ورزش زنان ایران داشته باشد.

رباب شهریان تصریح کرد: امیدوارم والیبال زنان ایران نیز مانند مردان رشد و توسعه خود را به سرعت بیشتری ادامه دهد و روزی شاهد افتخارآفرینی والیبالیست‌های زن کشورمان در میادین برون مرزی باشیم. رسیدن به این هدف دور از انتظار نیست اما باید همه زنان این رشته ورزشی بر تلاش خود بیافزایند. بازیکنان با انگیزه بیشتری در والیبال ظاهر شوند و مربیان آنان نیز با حضور در اینگونه دوره‌ها با آخرین دستاوردهای علمی و تئوری والیبال آشنا شوند.

رئیس فدراسیون والیبال نیز در این مراسم با تاکید بر حمایت از والیبال زنان گفت: وظیفه فدراسیون مهیا کردن شرایط برای ورزش والیبال در بعدی قهرمانی زنان است و از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد. اما بازیکنان و مربیان نیز باید بر انگیزه خود بیافزایند تا اهداف ورزش والیبال زنان در دسترس قرار گیرد.

محمدرضا داورزنی خاطر نشان کرد: والیبال زنان ایران هیچ چیزی کمتر از قدرت‌های آسیا و جهان ندارد اما باید بازیکنان به این باور برسند که می‌توانند در میادین برون مرزی بهتر ظاهر شوند. 

تدریس در دوره مربیگری درجه یک بین‌الملل والیبال ویژه بانوان را اوا از جمهوری چک و سمیرا سیف‌زاده از ایران به عنوان مدرسان فدراسیون جهانی والیبال بر عهده دارند.