دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره اخبار استخدام‌های پیمانی در ماه‌های اخیر در این نهاد گفت: رویه‌ام همیشه پیروی از قانون بوده و در این زمینه هم قانون را مرجع عملم قرار خواهم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشست خبری محمدحسین ملک‌احمدی دبیرکل جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کل کشور پیش از ظهر امروز دوشنبه 28 بهمن با حضور خبرنگاران در ساختمان مرکزی این نهاد در تهران برگزار شد.

خبرنگار مهر در بخشی از این نشست، از ملک‌احمدی پرسید: در چند ماه اخیر، اخباری مبنی بر استخدام پیمانی گروهی از اعضای ستاد انتخاباتی اسفندیار رحیم مشایی در نهاد منتشر شد که آقای واعظی در گفتگویی که با وی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه داشتم، این موضوع را کاملا تکذیت کرد. اما مدارکی به دست خبرگزاری مهر رسیده که نشان می‌دهد این موضوع چندان بدون صحت و سقم نیست. اگر این مساله اثبات شود، شما چه برخوردی خواهید داشت؟

ملک احمدی در پاسخ به این سوال گفت: نگاه من، رعایت قانون است. رویه‌ام هم همین بوده است و بخشی از مشکلاتی هم که در دوره گذشته‌ام در نهاد داشتم، به رعایت قانون برمی‌گشت. بعضی از افراد توصیه می‌کردند، در برخی مواقع می‌شود روی قانون پا گذاشت. پاسخ من هم به این دوستان این بود که این کار را نمی‌کنم و شکر خدا که این کار را نکردم. در این مورد هم مبنای کارم قانون است و البته رعایت حداقل‌ها.

وی افزود: این مساله را به عنوان مثال می‌گویم و خواهش می‌کنم که ذهن دوستان به سمت خاصی متمایل نشود؛ من نمی‌پذیرم که بگوییم میانگین سطح تحصیلات در نهاد 15/9 است و یک دهم دیگر می‌شود 16 و لیسانس و بعد در نهاد مدیری داشته باشیم که دیپلم داشته باشد. من چنین چیزی را نمی‌پذیرم. ممکن است خلاف قانون هم نباشد ولی این را نخواهم پذیرفت. چون معتقدم ذائقه جمع کتابداران ما که خیلی از آن‌ها کارشناسی ارشد کتابداری دارند، با چنین موضوعی همخوانی ندارد. حداقل توقع این است که مدیر مربوطه لیسانس داشته باشد. آن هم نه لیسانسه‌ای که تازه از پشت صندلی دانشگاه بیرون آمده باشد بلکه فردی که لیسانس را به همراه 10 سال سابقه کار فرهنگی دارد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ضمن این که حداقل‌های قانونی را رعایت خواهم کرد و به خودم اجازه نمی‌دهم قانون را زیر پا بگذارم، اجازه رخ دادن چنین مسائلی را هم نخواهم داد. خوشحال هستم که در دوره قبلی،‌ وقتی که آقای صفارهرندی وزیر وقت ارشاد من را احضار کرد و گفت دیگر در نهاد تشریف نداشته باشید، به من گفت که در مدت مسئولیت 2 ساله شما، چندین بار از مجموعه نهاد بازرسی به عمل آمد و هیچ مورد خطایی ثبت و ضبط نشد. و شکر خدا هیچ وقت پایم به دستگاه‌های نظارتی باز نشد.

ملک‌احمدی در پایان گفت: تلاشم این است که قانون پیش رویم باشد و طبق آن عمل کنم.