ارومیه - خبرگزاری مهر: معاون ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از اجرای طرحهای ایمن سازی جاده های استان برای انجام سفرهای نوروزی ایمن و مطمئن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان شکری ظهر سه شنبه در نشست مشترك طرح نوروزي جاده هاي آذربایجان غربی به اجراي عمليات راهداري در راستاي ايمن سازي جاده ها اشاره کرد و افزود: عمليات راهداري شامل تعمير و نصب تابلوهاي اخطاري، انتظامي، مسير نما و جهت نما، خط كشي، نصب ضربه گير پلاستيكي و شيار لرزاننده در راستاي سهولت رفت و آمد مسافران نوروزي در محورهاي مواصلاتي اجرا مي شود.

وی با اشاره به  استقرار گشتهاي راهداري نوروزي در نقاط پر حادثه جاده هاي استان، افزود: اسكان موقت مسافران نوروزي در راهدارخانه هاي استان، امدادرساني و ارائه خدمات رايگان مكانيكي، ذخيره سازي سوخت در راهدارخانه ها و توزيع در مواقع ضروري از مهم ترين فعاليت هاي راهداران در اين ايام خواهد بود.

معاون ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به تعمير و نگهداري چراغ هاي چشمك زن و تابلو هاي برق و نصب چراغ هاي ميله اي پرچمي، اعلام کرد:  همچنین بررسی فنی-ایمنی جاده های استان با هدف حذف نقاط حادثه خیز و ارتقای سطح ایمنی سفرهای برون شهری در حال اجرا است.

شکری از بازبینی، بررسی و اصلاح دوره ای شبکه راه های ارتباطی و رفع مشکلات و معضلات خبر داد و با اشاره به اجرای طرحهای زودبازده با بهره گیری از تمامی امکانات و ظرفیت ها برای ایمن سازی محورهای مواصلاتی، اضافه کرد: در این راستا 7 گروه راهداری همگام با پلیس راه در جاده های این استان اقدام به گشت زنی و بازدید از پروژه های راهسازی می کنند.

وی از ساماندهی نقاط حادثه خیز و مشکلات فنی طرحهای راهسازی تا قبل از شروع عملیات راهداری زمستانی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: محورهای جنوب آذربایجان غربی به ویژه جاده منتهی به میاندوآب و مهاباد حادثه خیزترین جاده های استان محسوب می شوند.

وی آشکارسازی نقاط حادثه خیز، نصب علایم و تابلوهای هشدار دهنده، لکه گیری آسفالت، عملیات درزگیری و نصب میله های جدا کننده را از جمله عملیات راهداری اجرایی در مقاطع پرحادثه جنوب آذربایجان غربی برشمرد و اضافه کرد: باید از ظرفیت خیرین در جهت بهسازی و ایمن سازی محورهای روستایی استفاده بهینه کرد.

وی با اعلام اینکه عامل بسیاری از سوانح رانندگی در راههای اصلی و فرعی، تردد ماشین آلات کشاورزی از جمله تراکتورها هستن، گفت: باید برنامه های فرهنگی برای آگاه سازی روستاییان از مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی اجرا تا شاهد کاهش خسارت مادی و جانی در این حوزه باشیم.

شکری یادآور شد: همکاری همه جانبه دستگاه های دخیل در امر ایمنی راه ها برای کاهش آمار سوانح رانندگی ضروری است و نصب تابلوها و علائم ایمنی در نقاط پرحادثه جاده ها، راه اندازی پل عابر پیاده، ایمن سازی تقاطع راه های روستایی با محور اصلی از برنامه‌های آتی این دستگاه است.

 

برچسب‌ها