رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با اشاره به حضور هیات پارلمانی اوگاندا در اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی گفت: حضور اوگاندا در این اجلاس بسیار با اهمیت است و با توجه به سوابق فعالیت اوگاندا در اتحادیه بین‌المجالس جهانی در تحقق اهداف کنفرانس نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ربکا الیتوالا کاداگا رئیس مجلس اوگاندا و هیات همراه صبح روز چهارشنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به حضور هیات پارلمانی اوگاندا در اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی گفت: حضور اوگاندا در این اجلاس بسیار با اهمیت است و با توجه به سوابق فعالیت اوگاندا در اتحادیه بین‌المجالس جهانی در تحقق اهداف کنفرانس نقش بسزایی دارد.

لاریجانی در ادامه مناسبات دو کشور را خوب و روبه رشد دانست و افزود: مجلس شورای اسلامی از روند توسعه مناسبات دو کشور حمایت می‌کند.

خانم ربکا الیتوالا کاداگا رئیس مجلس اوگاندا با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان و شرکت در اجلاس اخیر تهران گفت: سیاست دوره‌ای ایران بر اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی موجب تقویت همبستگی کشورهای اسلامی می‌گردد.

رئیس مجلس اوگاندا با اشاره به مناسبات دو کشور گفت: دولت و پارلمان اوگاندا خواستار توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های کشاورزی‌،علمی و فناوری است.

وی در پایان نسبت به استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های دو کشور برای توسعه مناسبات همه جانبه با ایران ابراز امیدواری کرد.

برچسب‌ها