رئیس مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس پارلمان اندونزی در حاشیه برگزاری نهمین اجلاس اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با محمد سوهیبل ایمان نایب رئیس پارلمان اندونزی که صبح امروز چهارشنبه 92.11.30 صورت گرفت، حضور هیأت‌های پارلمانی کشورهای اسلامی در اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در تهران را فرصت مغتنمی برای ارتقای سطح همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی میان کشورهای اسلامی دانست و اظهار داشت: حضور هیأت پارلمانی اندونزی در این اجلاس تأکید بر اهمیت گسترش هر چه بیشتر مراودات در عرصه‌های مختلف میان جمهوری اسلامی ایران و اندونزی است.

وی در ادامه بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام معاضرت‌های حقوقی و قضایی دو کشور در کنار سایر همکاری‌های فیمابین تأکید کرد.

در ادامه این دیدار محمد سوهیبل ایمان نایب رئیس پارلمان اندونزی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مراودات دوستانه اندونزی و جمهوری اسلامی ایران گفت: پارلمان و دولت اندونزی بر تقویت و تحکیم ارتباطات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی به ویژه سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی فیمابین تأکید دارند.