بندرعباس - خبرگزاری مهر: سرپرست گروه موسیقی "بوم و بر" گفت: موسیقی پاپ واقعیتی است که باید آن را قبول کنیم اما نباید تمام جشنواره فجر تحت تاثیر موسیقی پاپ قرار گیرد و لازم است تا برنامه ریزی ها به گونه ای صورت گیرد تا هر نوع موسیقی بتواند مخاطب خود را جذب کرده و در جشنواره ها و برنامه های مختلف رونق داشته باشد.

فاضل جمشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه گروه موسیقی "بوم و بر" در سال 92 تشکیل شد، عنوان کرد: با توجه به تغییراتی که در شرایط اجتماعی کشور طی سال جاری به وجود آمد و اینکه می توان با یک گروه موسیقی کوچک هم در دل مردم نفوذ کرد، بنده به همراه حسین پرنیان و آرش فرهنگ فر گروه موسیقی بوم و بر که نام آن نیز از شعر اخوان ثالث گرفته شده را تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: نخستین اجرای این گروه موسیقی نیز در جشنواره بین المللی فجر بود که در بندرعباس و تهران اجرای موسیقی داشتیم.

سرپرست گروه موسیقی "بوم و بر" برگزاری جشنواره موسیقی فجر در استان ها را اقدامی موثر در موسیقی هر منطقه دانست و افزود: مسئله مهمی که مدیران این حوزه باید به آن توجه کنند حفاظت از موسیقی اصیل و سنتی ایرانی است تا به همان اندازه که به گروه های موسیقی پاپ توجه می شود، گروه های موسیقی سنتی نیز بتوانند از امکانات و تسهیلات استفاده کنند.

جمشیدی موسیقی سنتی ایرانی را همانند فرش دستباف و اصیل توصیف کرد و بیان داشت: باید شرایط راحتی برای استقبال مردم از برنامه های موسیقی سنتی فراهم شود و معتقدم که جشنواره فجر می تواند محلی برای رشد و حفظ موسیقی سنتی ایرانی به عنوان یک بخش مهم فرهنگی و هنری باشد.

وی تصریح کرد: سبد مصرفی مردم به گونه ای است که نمی توانند برای 10 برنامه فرهنگی و هنری بلیت تهیه کنند و از این میان امکان انتخاب کمی دارند که لازم تا با توزیع عادلانه فرصت ها و فراهم کردن شرایط مناسب، موسیقی سنتی را نیز در سبد مردم و خانواده ها قرار دهیم و مخاطب را به سمت موسیقی سنتی جذب کنیم.

این هنرمند موسیقی سنتی اضافه کرد: موسیقی پاپ واقعیتی است که باید آن را قبول کنیم اما نباید تمامی جشنواره فجر تحت تاثیر موسیقی پاپ قرار گیرد و لازم است تا برنامه ریزی ها به گونه ای صورت گیرد تا هر نوع موسیقی بتواند مخاطب خود را جذب کرده و در جشنواره ها و برنامه های مختلف رونق داشته باشد.

جمشیدی گفت: تحقق این امر مستلزم برنامه ریزی مناسب مدیران و تصمیم گیران و توزیع عادلانه فرصت ها و امکانات در زمینه موسیقی است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای گروه موسیقی "بوم و بر" در جشنواره فجر در بندرعباس، اظهار داشت: خوشبختانه مردم هرمزگان استقبال خوبی از اجرا داشتند و نشان دادند که با موسیقی و آواز ایرانی آشنایی دارند و ما نیز اجرای خوبی در بندرعباس داشتیم.

به گزارش مهر، گروه موسیقی "بوم و بر" از تهران در چهارمین شب از جشنواره موسیقی فجر در تالار شهید آوینی بندرعباس به اجرای موسیقی پرداخت.