مربی تیم فوتبال پدیده مشهد از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ خواست پنج هفته پایانی لیگ دسته اول را از نظر دوپینگ کنترل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مرزبان درباره رواج دوپینگ در لیگ دسته اول فوتبال با بیان مطلب فوق اظهار کرد: تا تست دوپینگ انجام نشود نمی‌توان به صورت قاطع و مطمئن حرفی زد.  تنها جا دارد از فدراسیون فوتبال بخواهم که کنترل شدیدی در هفته‌های پایانی روی لیگ داشته باشد.

وی با انتقاد از زیرساخت‌های لیگ دسته اول تاکید کرد: در لیگ دسته اول، بعضی از تیم‌ها زمین‌های بدی دارند. در بعضی از شهرها تماشاگران می‌توانند به سادگی وارد زمین شوند و یا سنگ پراکنی کنند. به هیچ عنوان سازماندهی این لیگ خوب نیست.

مربی تیم پدیده مشهد خاطرنشان کرد: ضمن اینکه یکی از اشکالات لیگ دسته اول، وقت کشی بازیکنان است که روی آن نظارتی نیست. به عنوان مثال یکی از دروازه‌بان‌ها 12 دقیقه وقت بازی را کُشت.

مرزبان ادامه داد: تقاضای من از فدراسیون این است که در پنج هفته پایانی کنترل دوپینگ را شدید کند؛ از تیم اول لیگ گرفته تا تیم آخر. پدیده دوپینگ یک پدیده انسانی است. کسانی که دوپینگ می‌کنند انسان‌ها را می‌کشند. این یک مسئله انسانی است. خیلی از ورزشکاران در دنیا در سن 35 یا 36 سالگی می‌میرند که این علتی جز دوپینگ ندارد. من اگر چنین چیزی ببینم حتما آنرا گزارش می‌کنم.