پاکسازی کامل منطقه سلیمان بیک از وجود تروریستهای داعش و سیطره کامل نیروهای ارتش بر این منطقه و حمله خمپاره ای داعش به بازاری شلوغ در استان بابل از جمله تحولات مربوط به عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های عراق، یکی از فرماندهان ارتش عراق از پایان عملیات پاکسازی منطقه سلیمان بیک از وجود تروریستهای داعش و سیطره کامل نیروهای ارتش بر این منطقه خبر داده است.

عبدالامیر الزیدی فرمانده عملیات دجله ارتش عراق تاکید کرد منطقه سلیمان بیک به طور کامل از وجود تروریستهای داعش پاکسازی شده است.

وی خاطر نشان کرد نیروهای ما در حال حاضر به طور کامل بر این منطقه و اطراف آن مسلط هستند.

این مقام نظامی عراقی افزود نیروهای ارتش شامگاه پنجشنبه با تروریستهای داعش درگیر شدند و هفت نفر از آنها را به هلاکت رساندند.

به گفته وی، نیروهای ارتش، چهار بمب کارگذاشته شده از سوی تروریستهای داعش در منازل مردم و 32 بمب دیگر را خنثی کردند.

در عملیات پاکسازی کامل منطقه سلیمان بیک، همچنین 37 تروریست داعش دستگیر شدند.

حمله وحشیانه تروریستهای تکفیری به بازاری در استان بابل

خبر دیگر اینکه در حملات خمپاره ای تروریستها به استان بابل، 66 عراقی کشته و زخمی شدند.

وزارت کشور عراق شامگاه پنجشنبه اعلام کرد 66 غیرنظامی در حملات خمپاره ای به بازاری در شهر المسیب واقع در شمال استان بابل کشته و زخمی شدند.

سعد معن سخنگوی وزارت کشور عراق در بیانیه ای اعلام کرد باندهای تروریستی بازاری را که مملو از مردم بود، با سه گلوله خمپاره هدف قرار دادند که بر اثر آن، 16 غیرنظامی کشته و 50 نفر دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که فرماندار المسیب از افزایش تعداد قربانیان به 82 کشته و زخمی و اعلام حالت فوق العاده در این شهر در پی حمله خمپاره ای تروریستها خبر داده است.

یک منبع نظامی هم اعلام کرد نیروی هوایی عراق توانسته است مکانهایی را که خمپاره ها از آنجا شلیک می شد، مشخص کرده و دو موضع تروریستهای داعش را در منطقه البحیرات در اطراف ناحیه جرف الصخر در شمال حله بمباران کنند.

از سوی دیگر یک منبع در پلیس استان الانبار اعلام کرد شش نیروی ارتش در درگیری با تروریستهای داعش در شمال فلوجه کشته و زخمی شدند.

به گفته این منبع، درگیری مسلحانه میان نیروهای ارتش و تروریستهای داعش در منطقه السجر در شمال فلوجه رخ داد که بر اثر آن سه سرباز ارتش کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

.به گفته وی نیروهای امنیتی منطقه را به طور کامل محاصره کردند تا تروریستها را دستگیر کنند، اما تروریستهای مهاجم به یک مکان نامعلوم گریختند