سوریه از آمادگی خود برای همکاری با دولت لبنان در زمینه مبارزه با تروریسم خبر داد که هر دو کشور را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه، در پی انفجارها و حملات تروریستی اخیر به برخی مناطق لبنان، وزارت کشور سوریه در بیانیه ای آمادگی سوریه را برای همکاری با لبنان در زمینه مبارزه با تروریسم و پیگرد تروریستها و ضبط ابزار جنایتکارانه ای که ثبات سوریه و لبنان و منطقه را هدف قرار داده، اعلام کرد.

وزارت کشور سوریه بر آمادگی خود برای ارائه تمام وسایل ممکن برای خنثی سازی عملیات تروریستی که امنیت ملتهای سوریه و لبنان را هدف قرار داده، تاکید کرده است.

وزارت کشور سوریه همچنین عملیات تروریستی اخیر در منطقه بئر حسن را که به کشته شدن 11 نفر منجر شد و در نزدیکی رایزنی فرهنگی ایران رخ داد، محکوم کرد.

گردانهای تروریستی عبدالله عزام مسئولیت انفجارهای اخیر را برعهده گرفته و تهدید کرده است همچنان به این اقدامات جنایتکارانه ادامه خواهد داد.

این نهمین عملیات تروریستی جنایتکارانه ای است که از جولای گذشته، مناطقی را که حامی مقاومت است، هدف قرار داده است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان اخیر تاکید کرده بود رفتن رزمندگان این جنبش به سوریه با هدف جلوگیری از ورود تروریسم به لبنان و کمک به سرکوب آن بوده است.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی لبنان از افزایش آمار تلفات انفجارهای تروریستی اخیر در منطقه بئرحسن بیروت به 11 کشته پس از مرگ یک اتیوپیایی بر اثر شدت جراحات در بیمارستان دولتی الحریری بیروت خبر داده است.