گرگان - خبرگزاری مهر: نماینده مردم اسفراین و رییس فراکسیون عشایری مجلس گفت: در بودجه 93 امور عشایری و ایلات به سرفصل شهرهای زیر بیست هزار نفر وروستاها پیوسته اند،

به گزارش خبرنگار مهر، هادی قوامی در سفر صبح یکشنبه به شهرستان مرزی مراوه تپه گفت: این امر در بودجه امسال بصورت عملی اعمال شده است که در همین راستا 30 هزار میلیارد ریال از محل ارزش افزوده و 200 هزار میلیارد ریال هم از محل یک درصد صندوق توسعه ملی به این بخش اختصاص یافته است.

وی افزود: این میزان اعتبارجهت پرواربندی ،دامداری ،تامین اجتماعی ودرمان عشایرتخصیص یافته است

در این بازدید جهانشاه صدیق، رییس سازمان امور عشایری کشور هم در جمع عشایر شهرستان مراوه تپه گفت: تجدید ممیزی، تنسیق، حل مشکلات ایل راهها، آب آشامیدنی، سوخت و آرد مصرفی از مهمترین مسائل ایلات و عشایر گلستان است که به طور جدی پیگیر حل آنها هستیم.

وی افزود: عشایر اطمینان داشته باشند که دولت در رفع مشکلات آنها سخت پیگیر است تا این مسائل را به پایین ترحد خود برساند.

اسکندر اسکندری فرماندار مراوه تپه هم تاکید کرد: عشایر این منطقه گرچه سالهاست به شغل شریف عشایری ادامه می دهندامادراین راه با مشکلاتی مواجهند که لازم است متولیان کوتاهی نکنند.

وی گفت: عشایر گلستان تا محدوده خراسان شمالی و بالعکس کوچ می کنند.

 

شهادت رمز پیروزی ما درهمه عرصه های سیاسی ونظامی است

حجت الاسلام سید علی میرعلی اکبری مدرس حوزه علمیه قم در مراسم یادواره شهدای محله المهدی فاضل آباد که ظهر یکشنبه در این شهر برگزار شد، گفت: اگر امروز ما درعرصه های مختلف سیاسی به توانمندیهایی دست یافته ایم به برکت دلیر مردی های شهدا در هشت سال دفاع مقدس بوده است.

وی افزود: پیشرفت های کشور عزیزمان ایران مرهون خون پاک شهدایی است که مظلومانه درعرصه های دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

میرعلی اکبری خاطرنشان کرد: تا یاد و نام شهدا در کشور ما زنده باشد هیچ خطری نمی تواند ما و نظام مقدس اسلامی را تهدید کند.

وی افزود: همه ما وظیفه وظیفه داریم در خط و مسیر شهدا که همان مسیر مقام معظم رهبری است حرکت نماییم.
 
 

پوشش و حجاب مسئله ای اساسی در جامعه اسلامی می باشد

حجت الاسلام سید مهدی موسوی امام جمعه علی آبادکتول پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: حجاب موجب استحکام بنیان خانواده و عدم رعایت آنهم باعث ایجاد تزلزل در خانواده می شود.

وی افزود: این همه بی اخلاقی هایی که جامعه مابه آن مبتلاست همه از بد حجابی ناشی می شود، دیگرانی که از خود هیچگونه هویتی ندارند از حجاب زنان ما ایراد می گیرند در حالیکه کشور خودشان در منجلاب فساد می سوزد.

علی اکبر کی پور، فرماندار علی آبادکتول هم گفت: وجود وسایل و زمینه های ابتذال در جامعه موجب ترویج برهنگی فرهنگی شده است.

وی افزود:طلاقی که شهرستان علی آبادکتول با نرخ دوونیم درصد به آن مبتلاست از نتایج اصلی طلاق در جوامع می باشد.

دراین جلسه کارگروه های پیشگیری، مقابله و صیانت با هدف مواجهه با بدحجابی فعال شده است.