تبریز – خبرگزاری مهر: تیم پتروشیمی تبریز برای شرکت در نوزدهمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری لانگکاوی مالزی شب گذشته عازم این کشور شد.

احد کاظمی سرمربی تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز امروز (سه شنبه) با اعلام این خبر به مهر، گفت: نوزدهمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری لانگکاوی از روز پنجشنبه هشتم اسفند 92 در شهر لانگکاوی مالزی آغاز می شود و تیم ما نیز دوشنبه شب از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) عازم این کشور شد.

وی ادامه داد: تور لانکگاوی مالزی در ردیف معتبرترین تورهای آسیایی و یکی از بزرگ ترین مسابقات UCI در تقویم تورهای آسیایی است و در کلاس HC2 ثبت شده و همه تیم ها با آمادگی بالایی در این تور شرکت می کنند.

کاظمی اظهار داشت: این تور طی مدت 10 روز و در 10 مرحله برگزار می شود و طبق برنامه مسابقات قرار است رکابزنان از هشت استان عبور کرده و در منطقه "کولا ترنگانو" مرحله دهم را پشت سر بگذارند.

وی با بیان اینکه در نوزدهمین دوره تور لانگکاوی 22 تیم شرکت خواهند کرد، گفت: این تور در مجموع به مسافت یکهزار و 495 کیلومتر برگزار خواهد شد که در مرحله اول تیم ها در داخل شهر لانگکاوی که تنها مرحله داخلی شهری است، به مسافت 101.1 کیلومتر با یکدیگر مسابقه خواهند داد.

سرمربی تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز با اشاره به طولانی ترین مسیر نوزدهمین دوره تور لانگکاوی مالزی اظهار کرد: مرحله هفتم این تور از شهر "کوتا تینگی" استارت خواهد خورد و رکابزنان باید مسافت 230.1 کیلومتری را رکاب بزنند. این مرحله طولانی ترین مسیر را دارد که دوچرخه سواران پس از پیمودن این مسافت در شهر پکان به خط پایان خواهند رسید.

وی افزود: کوتاه ترین مسافت تور هم در مرحله اول خواهد بود که رکابزنان مسیر داخل شهر لانگکاوی را به مسافت 101.1 کیلومتر طی خواهند کرد.

کاظمی با اشاره به اسامی رکابزنان تیم پتروشیمی تبریز در نوزدهمین دوره تور بین المللی لانگکاوی عنوان کرد: تیم ما در این تور با ترکیب قادر میزبانی، مهدی سهرابی، میرصمد پورسیدی، امیر کلاهدوز، بهنام خسروشاهی و وحید غفاری حضور خواهد داشت.

تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز در دو دوره گذشته تور بین المللی لانگکاوی مالزی عنوان نایب قهرمانی را به دست آورده است. در دوره هجدهم در پایان 10مرحله رقابت که با حضور 22 تیم از کشورهای مختلف برگزار شد، در مجموع تیمی، MTN  آفریقای جنوبی با 104 ساعت و 48 دقیقه و 19 ثانیه بر سکوی قهرمانی ایستاد و پتروشیمی تبریز با 9 دقیقه و اندرونی ونزوئلا با 13 دقیقه اختلاف نسبت به تیم اول در رده های بعدی قرار گرفتند.