کرج - خبرگزاری مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: دوستداران حیات وحش در کرج یک بهله عقاب صحرایی و یک بهله سارگپه را با تحویل به اداره حفاظت محیط زیست از مرگ نجات دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فردین حکیمی گفت: یک بهله عقاب صحرایی که توسط دوستداران حیات وحش و محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج تحویل شده بود پس از بررسی وضعیت سلامت و حصول اطمینان از قابلیت پرواز پرنده، در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی رها سازی و به دامان طبیعت بازگردانده شد.

وی افزود: همچنین با توجه به گزارش مردمی مبنی بر مشاهده یک بهله سارگپه در منطقه باغستان کرج با حضور سریع و به موقع ماموران یگان حفاظت، پرنده مذکور به اداره منتقل و پس از بررسی و معاینات اولیه با توجه به وجود آسیب دیدگی از ناحیه بال و پا، جهت مداوا و مراقبت اولیه تا زمان بهبودی کامل به یکی از مراکز نگهداری از حیوانات وحشی شهرستان کرج تحویل گردید.

پایش مراکز نگهداری حیوانات وحشی شهرستان کرج

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج در بخشی دیگر از پایش مراکز نگهداری حیوانات وحشی این شهرستان خبر داد و گفت:با توجه به برودت هوا و احتمال آسیب به حیات وحش، کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج به صورت سرزده از مراکز نگهداری از حیوانات وحشی در سطح کرج بازدید و توصیه های لازم را در جهت مراقبت اصولی از حیوانات و استفاده از سیستمهای گرمایشی به متصدیان مربوطه ارائه نمودند.

حکیمی اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی و بارش برف و سوز سرما بسیاری از حیوانات و پرندگان زیستگاه خود را ترک کرده و به مناطق حومه شهر و روستاها پناه آورده اند.

وی افزود: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج اقدامات حمایتی و نظارتی خود که شامل تهیه علوفه خشک و توزیع آن در زیستگاه های منطقه حفاظت شده البرز جنوبی و افزایش پایش ها و گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت این اداره می باشد را تا زمان بهبود شرایط جوی و زیستگاهی انجام می دهد.