دهلران - خبرگزاری مهر: فرماندار دهلران گفت: این شهرستان با توجه‏‎ ‎به وجود ظرفیت های توریستی و ‏‏گردشگری، آماده استقبال از میهمانان نوروزی‎ ‎است‎.‎

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد علیزاده عصر چهارشنبه در نشست هماهنگي خدمات سفر در‎ ‎دهلران ‏گفت: این ‏شهرستان با داشتن ظرفیت های گردشگري طبیعی،‎ ‎تاریخی، فرهنگی و ‏مذهبی آماده پذیرش میهمانان ‏نوروزی از سراسر کشور است. ‎

وی گفت: سوابق دفاع مقدس‎ و وجود ‏یادمان ها و مناطق عملیاتی از ديگر ظرفيت هايي است كه موجب ورود خيل عظيم گردشگران به اين شهرستان مي شود.

علیزاده اظهار داشت: این شهرستان با 11 بقعه متبرکه در بخش های مرکزی، موسیان و زرین ‏آباد‏‎ ‎به لحاظ ‏گردشگری مذهبي نيز داراي جايگاه ممتازي است.

فرماندار دهلران‏‎ افزود: ‎ آثار تاریخی و گردشگری از جمله قلعه شیاخ، تپه علی کش، مجموعه چشمه ‏های‎ ‎آبگرم، چشمه ‏های قیر و غار خفاش از مناظر دیدنی و توریستی این شهرستان مرزی‎ ‎‎محسوب می شود‏.

‎علیزاده افزود‏: ‎ تاکنون بیش از 78 اثر تاریخی، فرهنگی و تفریحی این شهرستان در فهرست آثار ‏ملی ثبت شده ‏است.

‎وی با اشاره به بازديد 400 هزار میهمان نوروزی سال گذشته از دهلران،‏‎ ‎افزود: بيش از 200 هزار نفر از اين ميهمانان در شهرستان اسكان داده شده است.

فرمانداراظهار داشت: امسال بیش از 450 هزار میهمان نوروزی وارد این شهرستان مرزی شود.

عليزاده از آمادگي كمپينگ گردشگري ميمه براي استقبال از مسافران نوروزي خبرداد و گفت: شش واحد اموزشي و هفت پايگاه فوريت هاي پزشكي براي ارائه خدمات به گردشگران فراهم است.