خرم آباد - خبرگزاری مهر: همایش بزرگ جوانان مساجد و محلات استان لرستان دقایقی قبل با پیام آیت الله نوری همدانی و با حضور مهمانان برجسته ملی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگ جوانان مساجد و محلات استان لرستان با پیام آیت الله نوری همدانی از مراجع عالیقدر شیعیان جهان و با حضور مسئولان ملی و استانی در دانشگاه لرستان آغاز به کار کرد.

همایش جوانان مساجد و محلات استان لرستان برای پاسخ به سوالات و شبهات این قشر ابتکاری است که از سوی مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان اجرایی شده است.

این همایش در قالب چهار کمیسیون تخصصی با حضور صاحب نظران و اساتید برجسته کشوری برگزار می شود تا در قالب این کمیسیونها جوانان بتوانند ضمن طرح سوالات و شبهات خود برای آنها پاسخی پیدا کنند.

کمیسیون بررسی مسائل فرهنگی به محورهایی چون مسائل اعتقادی، رفتاری، سبک زندگی و ... می پردازد. کمیسیون بررسی مسائل اجتماعی نیز به سوالات جوانان در حوزه اشتغال، ازدواج، مهارتهای زندگی و ... پاسخ می دهد.

در کمیسیون تخصصی بررسی مسائل فناوری و علمی ضمن پاسخ به سوالات علمی جوانان زمینه گفتگو و تبادل نظر پیرامون اختراعات و ابتکارات آنها فراهم می شود و در نهایت در کمیسیون بررسی آسیبها و تهدیدات جوانان محورهایی چون فضای مجازی، جنگ نرم، عفاف و حجاب و ... مورد طرح قرار خواهد گرفت.

یزدان سهرابی دبیر همایش جوانان مساجد و محلات استان لرستان از ثبت نام بیش از هزار جوان لرستانی در این همایش خبر داد و اظهار داشت: همچنین بیش از هزار پرسش توسط این جوانان و از طریق سایت همایش و در حاشیه نشست های محله ای گردآوری شده است.

وی با اشاره به استقبال از کمیسیون تخصصی فرهنگی همایش عنوان کرد: 415 نفر از جوانان ثبت نامی برای حضور در کمیسیون تخصصی فرهنگی درخواست داده اند.

سهرابی ادامه داد: همچنین 275 نفر از جوانان برای شرکت در کمیسیون تخصصی اجتماعی، 171 نفر برای حضور در کمیسیون تخصصی آسیب ها و تهدیدها و 132 نفر برای شرکت در کمیسیون تخصصی علمی متقاضی شده بودند.