اراک - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با اشاره به ضرورت اجرای طرح جداسازی پسماندها گفت: معلمان مبلغان طرح پسماند شهری اراک شوند.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد حسین ساده وند عصر پنجشنبه در حاشیه مراسم دوره آموزش مباحث مدیریت پسماند در اراک افزود:  در این دوره آموزشی که با هدف ارتقاء سطح فرهنگ شهر نشینی و ارتقای کیفی سطح آموزش و ایجاد تحول در حوزه مدیریت پسماند در حال برگزاری است بیش از هزار و 500 معلم در مدت پنج روز آموزشهای لازم در خصوص مباحث مدیریتی پسماند را فرا می گیرند.

وی گفت: در این دوره آموزش های لازم در خصوص روشهای نوین مدیریت پسماند شامل کاهش تولید زباله، جمع آوری پسماندهای خشک، تفکیک از مبدا و راه های هر چه بیشتر حفظ محیط زیست توسط اساتید دانشگاه و کارشناسان محیط زیست به معلمان ارائه خواهد شد.

ساده وند با بیان اینکه این دوره آموزشی با هفت سرفصل مدیریت پسماند برگزار می شود افزود: معلمان بعنوان مبلغان این طرح آموزشی موارد ارائه شده در این دوره را به دانش آموزان انتقال می دهند تا از این طریق یک پل ارتباطی بین خانواده ها و والدین ایجاد شود تا اهداف و سیاست های جدید در جامعه محقق شود.

حشمت الله شعبانی معاون اداری و مالی شهرداری اراک هم معلمان را موثرترین مخاطبین مورد نظر سازمان مدیریت پسماند بیان کرد و گفت: معلمان به دلیل نقش آموزشی و انتقالی به نسل های آینده می توانند با آموزش هدف دار و گسترده بعنوان راهکار اساسی در ارتقا سطح فرهنگ جامعه محسوب شوند.

دوره آموزشی مباحث مدیریت پسماند ویژه معلمان در فرهنسگرای شهرصنعتی اراک در حال برگزاری است.