بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس کانون وکلای دادگستری استان بوشهر گفت: 600 حقوقدان در کانون وکلای دادگستری استان بوشهر عضویت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالصمد دولاح بعدازظهر جمعه در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس کانون وکلای استان بوشهر اظهار داشت: راه‌اندازی مرکز داوری کانون وکلای دادگستری بوشهر از جمله برنامه‌های بسیار مهمی است که در راستای اجرای برنامه‌های توسعه مد نظر است و در استان بوشهر نیز در پی این مهم هستیم.

وی با بیان اینکه ایجاد این مرکز بیانگر وحدت و تعامل قضات و وکلا است، بیان داشت: یکی از راهکارهای بسیار مهم در سرعت بخشیدن به حل و فصل اختلافات حقوقی مردم و کاهش پرونده‌های قضایی و ایجاد امنیت مطلوب ایجاد مرکز داوری است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان بوشهر انتخاب داوران صلاحیت‌دار و بی طرف را یکی از مهمترین اصول در ایجاد مرکز داوری دانست و بیان داشت: هیئت امنا باید در این انتخاب‌ها دقت لازم را داشته باشد.

توسعه عدالت در سطح جامعه مهمترین وظیفه کانون وکلا است

وی تصریح کرد: کانون وکلای دادگستری به منظور استفاده از تخصص وکلای با سابقه دادگستری به عنوان داور و تلاش در راستای سهولت اجرای آرای داوری اقدام به تشکیل مرکز داوری کرده است.

دولاح با اشاره به عضویت 600 حقوقدان در کانون وکلای دادگستری استان بوشهر خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین اهداف کانون وکلا توسعه عدل و عدالت در سطح جامعه است.

ارائه شعر با محتوای وکالت توسط رسول سعادتیان از شاعران بوشهر و اجرای موسیقی محلی گروه لیان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

لازم به ذکر است که در این مراسم حیدر بحرانی رئیس کل دادگستری استان بوشهر و عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند و وعده‌هایی را برای رفع مشکلات وکلا دادند.

همچنین غلامحسن افراسیمی و سیروس شهریاری از اعضای هیئت مدیره کانون وکلای استان بوشهر در این مراسم به ارائه مباحثی در زمینه وکالت پرداختند.