بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: 70 مرکز نیوکاری با عنوان "امداد محله" در محلات و مساجد شهرستان‌های مختلف این استان راه اندازی می‌شود.

امان‌الله حسین‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، توسعه شبکه های مردمی برای حل مشکلات محرومین و نیازمندان را یکی از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) ذکر و اظهار کرد: در این راستا ایجاد مراکز نیکوکاری در محلات و مساجد در دستور کار این نهاد قرار گرفته و خراسان شمالی نیز به‌عنوان استان پایلوت این طرح انتخاب شده است.

به گفته وی در این استان برای تمام محلات دارای بیش از 10 هزار نفر جمعیت مراکز نیکوکاری امداد محله راه اندازی می شود.

حسین پور اضافه کرد: این مراکز در واقع نهادهای کوچک امداد هستند که وظایفی نظیر جذب مشارکت‌های مردمی، شناسایی ظرفیت‌های خیرین و شبکه‌های مردمی، شناسایی نیازمندانی که احیانا از دید مددکاران کمیته امداد پنهان مانده اند و ... را بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه در خراسان شمالی 70 مرکز نیکوکاری در محلات راه اندازی می شود که تاکنون 29 مرکز ایجاد شده و موافقت راه اندازی 41 مرکز دیگر نیز گرفته شده است.

حسین‌پور با اشاره به این که امدادمحله ها به صورت هیئت امنایی مدیریت می شوند، افزود: برای هر مرکز یکی از همکاران کمیته امداد با عنوان نایب رییس انتخاب می‌شود و هیئت امناهای پنج یا هفت نفره از معتمدین و نیکوکاران محل نیز مدیریت این مراکز را بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: در آینده ای نزدیک همه این مراکز به تمامی نرم افزارهای کمیته امداد متصل شده و بخشی از خدمات کمیته امداد به محرومان در این مراکز ارائه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین این نهاد برای مراکز نیکوکاری محلات و مساجد استان از بین فارغ التحصیلان رشته های روانشناسی، علوم اجتماعی و ... اقدام به جذب نیرو می کند.