رودان - خبرگزاری مهر: 500دانش آموز دخترسوم مقطع ابتدایی درحوزه های آبنما تا برنطین وحوزه بیکاه شهرستان رودان ،رسیدن به سن تکلیف خود را درسالن پیامبر اعظم مدیریت آموزش وپرورش جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله عبدی بحرینی معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش رودان ظعر یکشنبه در حاشیه برگزاری جشن تکلیف 500دانش آموز حوزه های آبنما و بیکاه گفت: جشن تکلیف جشن پیوند و عهد با خداوند است که در دین مقدس اسلام دختران مسلمان از سن 9 سالگی مکلف شده و باید به انجام عبادات در برابر خداوند متعال بپردازند.

وی يكى از اصول مهم تربيتى را بهره‌گيرى از فرصت‌هاى مناسب براى شكوفاسازى و پرورش استعدادها دانست و اضافه کرد: جشن تكليف، صحنه خاص تربيتى نوجوان، در حساس‌ترين مقطع زندگى اوست. بزرگداشت جشن تكليف، در واقع، بزرگداشت ارتباط با خداوند متعال است و اهميت دادن به اين جشن، ارتباط با خدا را براى همه، به ويژه نونهالان، جاذبه دار مي‌كند.

بحرینی با بیان این که قرآن کریم به عنوان راهنمای بشریت نازل شده و عمل به دستورات این کتاب آسمانی برای همه ما به عنوان یک مسلمان واجب است،تصریح کرد: عمل به قرآن بسیار مهم است و متأسفانه برخی امروز تنها به خواندن قرآن اکتفا می‌کنند و آن را می بوسند اما از عمل به دستورات آن دور هستند.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش رودان اظهارداشت:در آیات قرآن به رعایت حجاب اسلامی برای زن تأکید شده و حجاب به عنوان ارزند‌ه‌ترین گوهر وجودی بانوان است که رعایت آن وی را از آسیب‌ها و مشکلات در امان می‌دارد.دختران باحجاب گنجینه‌های باارزشی هستند که خود را از نگاه‌های حرام به دور نگه داشته‌اند.

این مسئول اضافه کرد:امروز دشمن دام‌های گسترده‌ای را از طریق ماهواره‌ها، فیلم‌ها و رسانه‌های مختلف برای کشور ما گسترانده و در این میان زنان و دختران را نشانه گرفته که تنها با ایمان به خدا و رعایت حجاب می‌توان از دام‌های شیطانی دشمن رهایی یافت.