مشهد – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هنرمندان صنایع دستی با پرداخت کمک‌های بلاعوض مورد حمایت جدی این سازمان قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی‌فر ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از مجموعه خدماتی و گردشگری سپاد خراسان اظهار کرد: 2 میلیون نفر در بخش صنایع دستی فعالیت می کنند و این امر ضرورت حمایت از این هنرمندان را دو چندان می کند.

وی با تاکید بر اینکه صنایع دستی می‌تواند سبب ایجاد اشتغال پایدار و سازنده شود، بیان کرد: 350 رشته صنایع دستی در کشور فعال است و می توان با بها دادن به این حوزه از اقتصاد تک محصولی دست برداشت و به سمت شغل های پایدارتر حرکت کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: دولت قبل با جابه‌جایی معاونت صنایع دستی از تهران و انتقال آن به اصفهان لطمه بزرگی به صنعت دست وارد کرد.

سلطانی فر از پرداخت کمک های بلاعوض به هنرمندان صنایع دستی خبر داد و افزود:چهار تا هفت درصد سود تسهیلات دریافتی از سوی هنرمندان صنایع دستی به آنها بازگردانده می شود تا از این طریق بتوانیم در این بخش اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: بیمه تامین اجتماعی این هنرمندان پیگیری می شود زیرا اعتقاد داریم در حوزه صنایع دستی اعداد و ارقام کوچک توان ایجاد اشتغال را دارند.