دامغان – خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بر ضرورت تقویت فعالیت ها در امامزادگان تاکید کرد و گفت: روز به روز باید شاهد قوت گرفتن فعالیت مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت ‏الاسلام عبدالله واحدی که از صبح سه شنبه برای بررسی روند اجرای برنامه ‏ها و مشکلات هشت امامزاده و بقعه متبرکه وارد شهرستان دامغان شده بود خواستار توجه بیشتر به موقوفات و بقاع متبرکه شد و تصریح کرد: کیفیت فعالیت مراکز فرهنگی و قرآنی در این اماکن باید روز به روز بیشتر شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید در طراحی و اجرای برنامه ‏های مختلف دینی فرهنگی، قرآنی، عمرانی و . . . چشم ‏انداز خوبی برای آینده بقاع متبرکه ترسیم شود، گفت: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، بقاع متبرکه و امامزادگان کشور باید به مراکز مهم دینی و محل رجوع مردم تبدیل شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: امامزادگان باید به قطب‏های فرهنگی تبدیل شوند و از این رو، بسیار مهم است که فعالیت‏ ها با احتساب برنامه‏ های کارشناسی و زمان‏ بندی مناسب پیش رود تا به این هدف والا دست یابیم.

واحدی همچنین بر لزوم شفاف‏سازی هزینه‏ کرد امامزادگان و بقاع متبرکه تاکید کرد و اظهار داشت: درآمدهای حاصل از کمک‏های مردمی و سایر عواید بقاع متبرکه و امامزادگان باید در سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه به درستی و دقت خاصی ثبت شود.

وی استفاده از ظرفیت نیروهای جوان و با انگیزه برای انجام کارهای فرهنگی و مذهبی را بسیار مهم برشمرد و افزود: امروز باید تلاش کرد تا در فعالیت‏ های فرهنگی بتوان آحاد مردم به خصوص نوجوانان و جوانان را شرکت داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، آراستگی فضای فیزیکی و جلوه امامزادگان و بقاع متبرکه را ضروری دانست و اضافه کرد: باید در روزهای پایانی سال و فرا رسیدن سال نو به این امر توجه ویژه ای شود.

واحدی خطاب به مسئولان اوقاف و امور خیریه و همچنین خادمان امامزادگان و متولیان بقاع متبرکه شهرستان دامغان، خواستار برنامه ریزی مناسب برای میزبانی شایسته‏ از مسافران و زائران شد و در این بین، آراستگی، تمیزی و تزئیین فضای فیزیکی این مراکز را دارای اهمیت خاصی دانست.

وی همچنین بر لزوم آمادگی امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان برای اجرای برنامه‏ های فرهنگی مختلف در طول سال به ویژه ایام پایانی سال تاکید کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان که به همراه شماری از مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در دامغان حاضر شده بود از امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان بازدید کرد.

واحدی در این بازدید، از امامزاده قاسم (ع) صیدآباد که به علت برخی مشکلات با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان در حال تخریب بوده و نیازمند رسیدگی بیشتری است، دیدن و بر لزوم پیگیری مشکلات و دغدغه‏ های اداره‏ کنندگان این امامزاده واجب‏ التعظیم تاکید کرد.

وی همچنین از امامزادگان جعفر و محمد (ع) دامغان، امامزاده قاسم (ع) زینبیه دامغان، امامزادگان علی ولی (ع)، بقعه بکیر ابن اعین، امامزاده جعفر (ع) محمدآباد، امامزادگان هفت‌تنان (ع) و امامزاده سید صالح (ع) جزن دیدن کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در این بازدیدها با هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه در شهرستان دامغان به گفت‏ وگو نشست و دغدغه‏ ها و انتظارات آنها را مورد ارزیابی قرار داد.