گناباد - خبرگزاري مهر: دبير شوراي هماهنگي مديريت بحران گناباد گفت: در سال 92 از اعتبارات مديريت بحران، به گناباد با وجود خسارات زياد ناشي از حوادث حتي يك ريال تعلق و اختصاص نيافته است

حسين مرادي در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال 92 از اعتبارات مديريت بحران حتي يك ريال به گناباد تعلق نگرفت و اختصاص نيافته است.

وي افزود: اين عدم تخصيص اعتبار در حالي است كه در طي سال جاري در اين شهرستان حوادثي چون سيل، آتش سوزي، سرمازدگي و ... رخ داده كه بر اثر آنها خسارات زيادي به دامداران و برخي از شهروندان وارد شده است.

وي ادامه داد: در 27 فروردين امسال در شهر گناباد و روستاهاي حومه سيل رخ داد و به دنبال آن چندمين مورد آتش سوزي در دامدارها و برخي از منازل مسكوني كه همه اين حوادث خسارات قابل توجهي را براي صاحبان آنها در بر داشت.

مرادي گفت: در طول امسال در كل شهرستان هفت مورد گرگ زدگي رخ داد كه سه مورد در بيلند، یک مورد در نوغاب، یک مورد در چاه طاقي بوده و در مجموع اين حملات 80 ميليون تومان خسارت در برداشته است.

وي افزود: متاسفانه از اعتبارات مديريت بحران مبلغي به خسارات ناشي از گرگ زدگي تعلق نمي گيرد و بايد براي جبران اين خسارات دامها بيمه باشند كه اكثر اين دامداران بيمه نيستند و جهاد كشاورزي بايد تبليغات زيادي براي تشويق دامداران براي بيمه كردن دامهاي خود داشته باشد.