نیشابور - خبرگزاری مهر: برترین‌های نخستين جشنواره ملي عکس "گلبانگ مسجد" نیشابور با حضور مسئولان، هنرمندان و اعضاي كانون‌هاي مساجد شهرستان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد ازظهر چهارشنبه در مراسم پایانی این جشنواره که در تالار اديب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد، مسعود سلیمانی، دبير جشنواره و نماينده هيئت داوران جشنواره ملي عکس "گلبانگ مسجد" در حاشیه مراسم هدف از برگزاری جشنواره را ایجاد زمینه برای رقابت سازنده و ارتقای سطح کیفی عکس‌های گرفته شده با محوريت ديني و کشف و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های تصویری هنرمندان اعلام کرد.

دبير جشنواره و نماينده هيئت داوران جشنواره ملي عکس "گلبانگ مسجد"  افزود: تعداد سه هزار و20 قطعه عکس از 212 عکاس كشور به دبيرخانه جشنواره ارسال شده بود که توسط محمدعلي عابدي، رضا معتمدي و مهدي دشتي داوری شد.

سلیمانی بیان کرد: هیئت داوران جشنواره 40 قطعه عکس از 22 عكاس را انتخاب کردند و در نمایشگاهی در نگارخانه کمال‌الملک در معرض دید عموم قرار دادند.

وی افزود: این جشنواره به اهتمام دبيرخانه كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد خراسان رضوي، دبيرخانه ويژه كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد، شهرداري، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خيريه و انجمن سینمای جوانان نيشابور برگزار شد.

عکاسان امين افشار از نيشابور، محمد بيات‌ترك از نيشابور و حميدرضا بازرگاني از زنجان به‌ترتیب نفرات اول تا سوم این جشنواره شناخته شدند.

اردلان حسنعلي‌زاده از قوچان نیز از نظر هیئت داوران شايسته تقدير شناخته و به‌نفرات برتر این جشنواره تندیس، لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا شد.