بروجرد - خبرگزاری مهر: معاون عمرانی فرماندار ویژه بروجرد گفت: افزایش معضل طلاق توافقی در بین زوجین نیازمند آسیب شناسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن یعقوبی فر عصر چهارشنبه در ستاد ثبت وقایع حیاتی شهرستان بروجرد در محل فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: ثبت وقایع حیاتی هر منطقه به طور دقیق و درست موجب ارائه تحلیل درست آنها در کشور می شود.

وی تصریح کرد: اگر ثبت وقایع حیاتی به درستی انجام گیرد به طور قطع ارائه آمار نادرست از وقایع چهارگانه کاهش خواهد یافت.

معاون عمرانی فرماندار ویژه بروجرد ادامه داد: ثبت درست وقایع حیاتی موجب آسیب شناسی معضلات و پایش وقایع می شود.

یعقوبی فر با اشاره به آمار بالای طلاق در شهرستان بیان داشت: در این سالها آمار طلاق توافقی زوجین افزایش داشته که این معضل باید از نظر روانشناسی مورد بررسی و موشکافی اهل فن قرار گیرد.

معاون عمرانی فرماندار ویژه بروجرد یادآور شد: همه دستگاههای مرتبط در زمینه ثبت درست وقایع حیاتی مسئولیت دارند و باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

رئیس اداره پست بروجرد نیز در این جلسه عنوان کرد: ظرف دوسال گذشته که امر توزیع شناسنامه و کارتهای شخصی را در درب منازل به عهده داریم توانسته ایم خدمت شایانی به همشهریان بروجردی داشته باشیم.

پیریایی افزود: در این مدت با توزیع شناسنامه در درب منازل توانسته ایم از 15 هزار مورد مراجعات مکرر همشهریان به اداره پست بروجرد جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 23 دفتر پیشخوان در بروجرد فعالیت دارند که با ایجاد دفاتر پیشخوان ثبت احوال انتظار می رود کارهای مربوط به این حوزه نیز با سهولت بیشتری صورت بگیرد.