یکی از مراجع تقلید شیعیان جنگ های جهانی اول و دوم را ناشی از بی توجهی به دین در دانشگاه های غربی عنوان کرد و گفت: ما جنگ جهانی سوم را پشت سر گذاشتیم. همه علیه ما سرمایه گذاری کردند و جاسوس فرستادند و ما بر آنها پیروز شدیم، فقط نام آن را جنگ جهانی نگذاشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که ظهر پنج شنبه در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا در قم برگزار شد، اظهار داشت: پس از انقلاب با دسیسه های غرب ما جنگ جهانی سوم را پشت سر گذاشتیم و همه علیه ما سرمایه گذاری کردند و جاسوس فرستادند و اما ما بر آنها پیروز شدیم، فقط نام آن را جنگ جهانی نگذاشته اند.

وی با بیان این که پرچم سه رنگ کشور را پرچم یا زهرا(س) حفظ کرده است و ما دین را باید حفظ کنیم، افزود: ممکن است در چند دانشگاه مسئولی بد باشد و این نباید موجب شود که مسیر فکر گرفته شود، ما به فکر کوثر هستیم و دانشگاه های غرب به دنبال تکاثر است.

این مرجع تقلید شیعیان یادآور شد: قدرت و نیروی جوان در کشورمان وجود دارد. اینها امانت های الهی هستند و نیاز است که رهبری شوند و تا زمانی که در دانشگاه ها بر اساس نقشه جهانی حرکت نکنیم قدمی نمی توانیم برداریم.

وی با تاکید بر این که علم نه شرقی و نه غربی است، ادامه داد: دین می گوید برای به دست آوردن علم به مشرق برو و این گفته به خاطر آن است که در آن زمان غرب به وجود نیامده بود و برای بدست آوردن علم به هر مکانی باید رفت.

این مرجع تقلید شیعیان ابراز داشت: زمین و زمان را دین احاطه کرده و و علم نیز برگرفته از دین است پس بنابراین باید برای یافتن علم به هر جا و هر مکانی رفت و علم را فراگرفت.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: تا زمانی که نقشه جامع جهانی نداشته باشیم نمی توانیم از علم الهی شدن در دانشگاه ها صحبت کنیم.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان این که خروجی دانشگاه غیرالهی نتیجه تکثر است، افزود: دانشگاه غیراسلامی در جنگ جهانی اول و دوم 80 میلیون کشته برجای گذاشت و این اثر غیردینی بودن این دانشگاه ها بود.

وی ابراز داشت: در جنگ جهانی اول و دوم دیده شد که ما همواره تسلیم می شدیم و ما برده های چشم گو بودیم و اما بعد از انقلاب اسلامی و غریب به 35 سال است که آنها چشم گوی ما هستند.

این مرجع تقلید شیعیان بیان داشت: تا زمانی که دین به معنای واقعی آن یعنی قرآن و ائمه اطهار(ع) در حوزه و دانشگاه ایجاد نشود ما کاری نمی توانیم انجام دهیم.