تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸

سیدحسین میرخلیلی کارشناس گروه آینده‌پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از انتشار کتاب «مهدویت و آینده پژوهی» در این پژوهشکده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسین میرخلیلی کارشناس گروه آینده‌پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن بیان این خبر گفت: کتاب «مهدویت و آینده پژوهی» دربردارنده مجموعه مقالات جمعی از نویسندگان در زمینه مهدویت و آینده پژوهی است که به همت حجت الاسلام و المسلمین رحیم کارگر مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت به چاپ رسیده است.
 
وی افزود: اثر حاضر مجموعه مقالاتی درباره «مهدویت و  آینده پژوهی» به قلم صاحب نظران، پژوهشگران و آینده پژوهان است و شامل این مقالات می باشد: بررسی نسبت مهدویت پژوهی و آینده پژوهی، مهدویت محور آینده پژوهی دینی، مؤلفه های آینده پژوهی در آموزه های انتظار، آینده پژوهی موعودگرا و تصویرپردازی از جامعه آرمانی، آینده پژوهی و مهدویت از چشم انداز قرآنی، نسبت مهدویت و آینده پژوهی در متون روایی، کاربرد روشهای آینده پژوهی در مهدویت، کاربرد روشهای چشم انداز در مهدویت پژوهی و در نهایت مهدویت، روند هویت یابی مهدوی در عصر جهانی شدن.
 
کارشناس گروه آینده پژوهی بیان کرد: کتاب حاضر یکی از اساسی ترین کتاب های حاضر در حوزه آینده پژوهی دینی می باشد که دربرگیرنده مقالات اساتید برتر آینده پژوهی کشور و محققان مهدی پژوه می باشد.
 
میرخلیلی ادامه داد: با توجه به اینکه در حوزه آینده پژوهی دینی تاکنونی کتابی نگاشته نشده است، این کتاب می تواند منبع و سند متقنی برای محققین علاقه مند به این مبحث باشد که قطعا مورد اقبال جامعه علمی و دانشگاهی قرار می گیرد.
 
این کتاب در 352 صفحه توسط  انتشارات موسسه بوستان کتاب و با قیمت 18000 تومان به بازار نشر ارائه شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.