گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان گفت: مدیران ما برای ایجاد زمینه حضور بیشتر مردم و مشارکت آن ها در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست باید تلاش کنند.

علی نجفی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شعار امسال این هفته منابع طبیعی، با مردم و برای مردم است که نشان می دهد در کارها و اقدامات این حوزه موفق نخواهیم شد مگر این که با حضور مردم کاری انجام دهیم.

وی ادامه داد: بحث این شعار خیلی عمیق تر از آن چیزی است که در ظاهر آن است و باید بتوانیم از این پتانسیل عظیم استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: حضور و مشارکت مردم مساله ایی است که در دنیا ثابت شده که حضور مردم می تواند در انجام کارها بهتر و رفع مشکلات منابع طبیعی و محیط زیست کمک بیشتری کند.

وی ادامه داد: به مناسب این هفته شنبه در دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان برنامه درختکاری خواهیم داشت به طوری که در محوطه پردیس هزار اصله نهال کشت خواهد شد تا در محوطه دانشگاه فضای سبز مناسبی داشته باشیم.

نجفی نژاد گفت: در مرز دانشگاه به سمت هزار پیچ در حدود هزار اصله نهال در دو ردیف با گونه های مختلف را غرس کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: بحث منابع طبیعی بسیار کلیدی و حیاتی است و با سرنوشت و امنیت آب و غذا مردم سرو کار دارد. جنگل ها علاوه بر ویزگی های ظاهری و خصوصیات ظاهری خود کارکرد های مهم تری در اکوسیستم دارند که در حقیقت تولید آب و تنوع زیستی از جمله این کار کردها است.

رئیس دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان گفت: باید در بحث منابع طبیعی بیشتر توجه کنیم و با توجه به این که ما یک کشور خشک و نیمه خشک هستیم توسعه فضای سبز می تواند در حفاظت منابع ما و کنترل بسیاری از معضلات زیست محیطی راهگشا باشد.

وی ادامه داد: باید با فرهنگ سازی و مشارکت مردم و جلب مشارکت های مردمی در درجه اول حافظ منابع طبیعی خود باشم و بعد هم به فکر توسعه این منابع باشیم چرا که در سال های اخیر فشار به این منابع زیاد بوده است.