زنجان -خبرگزاری مهر: عضو شوراي اسلامي استان زنجان گفت: شوراهاي اسلامي تبلور مسئوليت اجتماعي مردم است كه به شكل قانونمند و با اتكا به آرا مردم عمل مي كنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مريم گنجي با اشاره به جايگاه شوراهاي شهر  افزود: شوراي شهر به عنوان عنصر سياستگذار،تصميم گير و با اندكي تسامح قانونگذار و آباداني شهر داشته است.

عضو شوراي اسلامي استان زنجان گفت: كمبود منابع مالي مديريت در سطح محلي است بنابراين بايد از جامعيت و فراگيري برخوردار باشد تا بتواند وظايف سياستگذاري و نظارتي خود را نسبت به همه امور شهر ايفا كند.

وي با بيان اينكه قانون جمهوري اسلامي ايران و مكتب اسلام بر اداره امور با اتكا به آرا مردم و مشورت تاكيد دارند، افزود: نحوه شكل گيري و حدود اختيارات شوراي اسلامي را قانون اساسي معين مي كند.

اين عضو شوراي شهر ابهر تاکید کرد: سه محور عدالت ،عمران وسرور شادماني  شعار اصلي شوراي شهر ابهر است.

گنجي درخصوص عملكرد شوراي اسلامي شهر ابهر طي ماه هاي گذشته گفت: شوراي چهارم از 12 شهريور تا 12 اسفند امسال 58 جلسه با 133 مصوبه  داشته است.

گنجي خاطر نشان كرد: عدم توجه كافي به جايگاه  خطير شوراي اسلامي شهر، عدم توجه به آموزش و پژوهش و افزايش سطح آگاهي و اطلاعات  اعضاي شورا از ديگر چالش هاي پيش روي فعاليت شوراهاست.

وي در خصوص نقش بانوان در شهر گفت: نيمي از جمعيت كشور را بانوان تشكيل مي دهند، 60 درصد آن ها بالاي 19 سال هستند و فقط 14 درصد آنان شاغل هستند.

اين عضو شوراي اسلامي شهر ابهرگفت: با توجه به اينكه بيشتر بانوان خانه دار هستند و تاثيرگذاري بيشتري در تربيت و شكل دهي افكار فرزندان جامعه دارند  نياز به ارتقا سطح آگاهي و سلامت بانوان  نيازي ضروري و انكار ناپذير است.

گنجي  با تاكيد بر لزوم احداث فضاهاي فرهنگي تفريحي مناسب براي بانوان يادآور شد: شوراي شهر و شهرداري ابهر نيز  احداث پارك بانوان را براي بهره مندي بيشتر اين قشر از جامعه در برنامه كاري خود قرار داده است.

برچسب‌ها