گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون خدمات شهری و فضای سبز و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان گفت: احداث پارک مسافر به جهت جلوگیری از پراکندگی چادرهای مسافران، یکی از نیازهای ضروری گردگشری شهر به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم جرجانی شامگاه شنبه در هفتادمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان افزود: شهر گرگان به جهت برخورداری از مواهب الهی با حضور گردشگران در ایام نوروز و تابستان مواجه است از این رو حضور این افراد در پیاده رو محور نهار خوران لطمه به زیبایی منظر شهری وارد می کند.

وی ادامه داد: با توجه به مساعد شدن وضعیت جوی در شش ماه اول سال، پیاده رو محور نهار خوران در انحصار مسافران و گردشگران است و شهروندان گرگانی قادر به بهره جستk از این فضا نیستند اما با ایجاد پارک مسافر شرایط مناسبی برای ساماندهی گردشگران و تفرج شهرنوان ایجاد می شود.

وی نبود سرویس بهداشتی در محوطه شهر را یکی دیگر از معضلات شهری دانست و تصریح کرد: بسیاری از افراد مانند رانندگان اتوبوس و تاکسی های شهر که به صورت سیار در شهر مشغول به کار هستند اغلب با این مشکل مواجه می باشند که شهرداری در این بخش باید راهکاری در نظر بگیرد.

جرجانی اظهار داشت: برخورد با عاملین سد معبر مانند مغازه دارانی که اقدام به عرضه کالا در خارج از مغازه می کنند و دستفروشانی که در کنار خیابان به فروش اجناس اقدام می کنند، مصوبه خوبی است اما برای ساماندهی دستفروشان در قالب بازارچه هایی در محلات باید اقدام شود.

وی با بیان این نکته که شهرداری تاکنون در این بحث به خوبی ورود نیافته، افزود: سماندهی دستفروشان در قالب بازارچه در سال آینده با جدیدت باید دنبال شود زیرا به رفع بسیاری از مشکلات ترافیکی نیز کمک خواهد کرد.  

وی از عدم توسعه شهری در برخی مناطق مانند اوزینه، انجیراب، گل تپه و قلعه حسن طی 10 سال اخیر انتقاد کرد و اذعان داشت: با اینکه برخی مناطق مدت هایت که در محدوده شهری آمده اند اما، هنوز این منطقه ها از حداقل امکانات مثل بازارچه و پارک برخوردار نشده اند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و فضای سبز و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: مدیریت شهر بودجه 200 میلیاردی را برای شهر گرگان مصوب کرد و قطعا تیم مدیریتی شهرداری در تلاش خواهد  بود تا با محقق کردن این بودجه برنامه های خود را به اجرا درآورد، اما سوال من این است که آیا با وجود کمیسیون سرمایه گذاری و سایر کمیسیون های شورا برنامه ای برای ورود سرمایه گذاران به محدوده شهری جهت رفع نیازهای شهروندان توسط اعضای شورا در نظر گرفته شده است.

وی در خاتمه یادآور شد: قطعا باید اعضای شورا به فکر برنامه ریزی بوده تا با همکاری اعضای شورا، مدیریت شهری فضا را برای ورود سرمایه گذاران که اکثریت آنها می توانند از شهروندان باشند، مهیا سازیم.