زاهدان - خبرگزاری مهر: مدیر کل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: رعایت کرامت انسانی دانش آموزان و رفع کمبود امکانات و فضاهای آموزشی و ارتقای دانش مجموعه آموزش و پرورش عشایر ضروری است و در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگارمهر، علی نقی یزدان پناه که به منظور بررسی وضعیت آموزشی مدارس عشایری سیستان و بلوچستان به زاهدان سفر کرده بود صبح یکشنبه در بازدید از مدارس روستاهای میرجاوه اظهار داشت: پوشش حداکثری دانش آموزی، جلوگیری از انسداد تحصیلی، بازدید و نظارت از مدارس و تجهیز مدارس عشایری به فناوری از اولویت های آموزش و پرورش عشایری است.

وی همچنین آموزش و بهسازی نیروی انسانی، جذب بازماندگان از تحصیل و توانمند سازی مدیریت مدارس  را در دستور کار دانست و گفت: ارتقای دانش معلمان و همچنین انتقال شیوه های نوین تدریس مورد توجه خاص قرار گیرد.

وی انسجام مدیریت آموزش و پرورش عشایررا بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: همه مدیران مجتمع ها باید توجه داشته باشند بازدید و نظارت از مدارس عشایری از اولویت های آموزش و پرورش عشایر است که این  بازدیدها باید منجر به دانش افزایی و انتقال روش های تدریس جدید به آنها شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در بازدید مدیر کل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته عشایر وزارت آموزش و پرورش که با حضور مسئولان محلی انجام شد همچنین تعداد 120 بسته کمک آموزشی در بین دانش آموزان عشایر روستاهای خارستان و انجرک از توابع شهرستان میرجاوه شامل دفتر، لوازم التحریر، مانتو شلوار و کفش توزیع شد.