مشهد - خبرگزاري مهر: مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: با رويكرد توزيع نياز، مدارس محروم در اولويت هوشمند سازي قرار مي گيرند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد حسيني ظهر یکشنبه در جلسه كميته هوشمندسازي مدارس با تاکید بر اینکه تاخر فرهنگي بزرگترين سد مقابل هوشمندسازي مدارس است اظهارکرد: ابزار و سخت افزار در مدارس وجود دارند اما توليد محتوا، آموزش معلم،دانش آموز و اوليا همزمان با آن صورت نگرفته است.

وي اجرايي شدن طرح دانش آموز فن يار را خواستار و تاكيد كرد: آموزش دانش‌آموز به دانش آموز در مدارس جوامع پيشرفته مد نظر و ما نيز با انجام اين كار مي توانيم محتوا سازي را به قلب تعليم و تربيت برسانيم.

وي با اشاره به اين كه اگر آموزشهاي فن آوري همزمان به معلمان و اوليا داده نشود، بدقوارگي آموزشي به سيستم آسيب مي رساند، اظهار داشت:مطلوب ما ين است كه خيرين مدرسه ساز با هوشمند سازي حداقل يك كلاس در مدرسه اهدايي خويش، به رشد معنوي و علمي دانش آموزان كمك کنند.

دبير شوراي آموزش و پرورش تاكيد كرد: با رويكرد توزيع نياز، مدارس محروم در اولويت هوشمند سازي قرار مي گيرند.

حسيني با اشاره به اين كه عدم آگاهي كافي برخي معلمان،به فن آوريهاي جديد،مسبب به هم ريختگي نظم كلاس شده است،بيان كرد:به زودي از طريق تلويزيون اينترنتي ساعت مشخصي به آموزش استفاده از ابزار هوشمن ويژه معلمان و اوليا،اختصاص مي يابد.

وي تصريح كرد:در ادارات آموزش و پرورش يا برخي مدارس به صورت مركزي اتاقهايي هوشمند براي آموزش همكاران تدارك ديده مي شود كه با مجوز ضمن خدمت، آموزشهاي لازم انجام و به روز رساني اطلاعات انجام شود.

اين مقام مسوول از راه اندازي نمايشگاه تجهيزات هوشمند سازي در تابستان آينده خبر داد و ابراز داشت: همايشهاي هوشمند سازي مدارس با واگزاري به بخش خصوصي در دستور كار اين اداره كل است.ما با ارائه فراخوان مقاله و دعوت از صاحب نظران ،مدارس را با اولويت خراسان رضوي به اين نشستهاي تخصصي دعوت خواهيم كرد.

از مصوبات شوراي آموزش و پرورش خراسان رضوي ثبت نام خيرين بر سردر مدرسه اي است كه هوشمند ساخته اند همچنين اگر كلاسي را به فن آوري الكترونيك مجهز سازند،نامشان بر سر در آن كلاس ثبت خواهد شد.