بر اساس دستورالعمل کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) که بر لزوم تبعیت از آن تاکید هم شده، فقط بالاترین مقامات ورزشی مجاز به اهدای نشان ویژه مدال‌آوران المپیک هستند. این دستورالعملی است که باید در مراسم سه‌شنبه شب و برای اهدای پاداش مدال آوران المپیک همراه با نشان‌های ویژه ارسال شده از سوی IOC رعایت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته ملی المپیک سه‌شنبه شب طی مراسمی ویژه که در آکادمی ملی المپیک برگزار خواهد شد، از دوازده ورزشکاری که در بازی‌های المپیک لندن موفق به کسب مدال طلا، نقره یا برنز شدند با اهدای پاداش وعده داده شده به آنها که به ترتیب 70، 50 و 30 میلیون تومان است، تقدیر به عمل خواهد آورد.

همچنین قرار است در این مراسم نشان‌های ویژه‌ای که از سوی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)  برای مدال‌آوران لندن تهیه و ارسال شده است همزمان با اهدای پاداش‌ها در اختیار آنها قرار بگیرد.

البته اهدای نشان ویژه IOC به مدال‌آوران المپیک بر اساس دستور العمل ویژه‌ای که کمیته بین المللی المپیک روی اجرای آن تاکید دارد، انجام خواهد شد. اجرای این دستور العمل توسط همه کشورها و از جمله ایران الزامی است.

بر اساس دستور العملی که از سوی کمیته بین‌المللی المپیک در اختیار کمیته ملی المپیک ایران قرار داده شده، اهدای پاداش‌ها و به خصوص نشان‌های ویژه IOC به ورزشکاران مدال‌آور باید بر اساس ترتیب حروف الفبای عنوان رشته ورزشی آنها انجام شود. همچنین در صورتیکه که در یک رشته چند ورزشکار در اوزان مختلف صاحب مدال شده باشند باید تقدیر از آنها، به ترتیب از وزن پائین به بالا انجام شود.

کمیته بین‌المللی المپیک همچنین بر پخش شدن سرود ملی و کلیپ ویژه ورزشکاران در چنین مراسمی تاکید کرده است. ضمن اینکه حضور بالاترین مقامات ورزشی کشور و روسای فدراسیون‌ها را هم در چنین مراسمی الزامی دانسته است. در واقع این نهاد بین‌المللی برگزاری مراسم مورد نظر را فقط با حضور این افراد مجاز دانسته است.

و آخر اینکه بر اساس دستورالعمل کمیته بین‌المللی المپیک فقط بالاترین مقامات ورزشی هر کشور مجاز به اهدای نشان ویژه این کمیته همراه با پاداش‌های در نظر گرفته شده به ورزشکاران مدال‌آور هستند.

بر این اساس، دستورالعملی که از مدت‌ها پیش از طرف کمیته بین‌المللی المپیک برای کمیته ملی المپیک ارسال شده باید در مراسم سه شنبه شب اجرا شود. این مراسم از ساعت 19 در آکادمی ملی المپیک آغاز خواهد شد.