بندرعباس - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: ما برای مراودات اقتصادی در زمینه کشاورزی با استان مانگستائو و صادرات محصولات کشاورزی آمادگی کامل داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علینقی صالحی ظهر دوشنبه در نشست مشترک مسئولان استان های مانگستائو جمهوری قزاقستان و هرمزگان در بندرعباس با بیان اینکه کشاورزی و شیلات از جمله مشاغل دیرینه مردم هرمزگان بوده است، اظهار داشت: میزان سطح زیر کشت محصولات سبزی، صیفی در هرمزگان 160 هزار هکتار است و سالانه دو میلیون و 300 هزار تن محصولات کشاوزی در استان هرمزگان تولید می شود.

وی ادامه داد: همچنین 300 هزار تن محصولات کشاورزی در هرمزگان فرآوری می شود و عمده محصولات کشاورزی این استان شامل خرما، پیاز، بادمجان، خیار سبز، گوجه فرنگی و مرکبات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: قیمت تمام شده محصولات کشاورزی در هرمزگان بسیار کمتر از دیگر کشورهاست و این محصولات از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

صالحی خاطرنشان کرد: ما برای مراودات اقتصادی در زمینه کشاورزی با استان مانگستائو آمادگی کامل داریم و محصولات کشاورزی و سبزی صیفی بسیاری در فصول سرد سال که در دیگر نقاط یخبندان است در هرمزگان تولید می شود که امکان صادرات آنها به استان مانگستائو  می تواند فراهم شود.