خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا درحالی چهارشنبه به پایان می‌رسد که سپاهان میزبان الهلال است و با پیروزی در این بازی که بسیار ارزشمند خواهد بود، به بهترین شکل به این جام باز می‌گردد. تراکتورسازی قهرمان جام حذفی هم درحالی در خانه صدرنشین لیگ قطر به میدان می‌رود که با کسب برد در این بازی، می‌تواند شانس صدرنشینی در این گروه را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته دوم از مرحله گروهی دوازدهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا درحالی فردا چهارشنبه با برگزاری 8 دیدار به پایان می‌رسد که سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز دو نماینده دیگر کشورمان، در ایران و قطر به مصاف حریفان خود می‌روند؛ مسابقاتی که در زیر به آنها اشاره می‌شود:

سپاهان ایران - الهلال عربستان
شکست در گام نخست برابر السد در قطر، نتیجه تلخی برای مردان زردپوش زلاتکو کرانچار بود و آنها برای جبران آن باخت چاره‌ای جز پیروز شدن برابر تیم قدرتمند الهلال عربستان ندارند. سپاهانی‌ها در این بازی درحالی میزبان آبی‌پوشان شهر ریاض هستند که این تیم روز شنبه هفته جاری در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی عربستان با نتیجه 3 بر یک در زمین الزلفی به پیروزی دست یافته است.

هرچند سپاهان و الهلال در بازی نخست پیروز نشده‌اند اما با توجه به سابقه گذشته، باید آنها را مدعیان اصلی صعود از گروه D دانست. به همین دلیل کسب 3 امتیاز در این مسابقه برای هر دو تیم اهمیت دوچندانی دارد، خصوصا الهلال که در هفته نخست این مسابقات در خانه 2 امتیاز را از دست داده و در این بازی خارج از خانه از شانس پیروزی کمتری برخوردار هستند.

سپاهان گرچه بازی قبلی را واگذار کرده اما امیدوار است با پیروزی در این بازی خانگی آنهم برابر الهلال که یکی از رقبای سنتی تیم‌های باشگاهی ایران است، بازگشت بسیار شیرینی به مسابقات آسیایی داشه باشد. همچنین با توجه به اینکه هفته آینده هم در خانه به میدان می‌‎رود، این برد فرصت بسیاری خوبی برای رسیدن به صدر در پایان دور رفت را در اختیار آنها قرار خواهد داد.

حال باید دیدار برنده دیدار سپاهان و الهلال که پس از سه فصل بار دیگر با همدیگر در یک گروه قرار گرفته‌اند، کدام تیم است و یا این مسابقه مساوی شده و دو حریف قطری و اماراتی از کسب چنین نتیجه‌ای خوشحال خواهند شد.

در آخرین نبردهای دو تیم که سال 2011 انجام شد، ابتدا سپاهان در ریاض با نتیجه 2 بر یک الهلال را شکست داد که ابراهیم توره و فابیو جانواریو گلزنان زردپوشان اصفهانی در آن بازی بودند اما در بازی برگشت دو تیم درحالی به تساوی یک بر یک رضایت دادند که محرم نویدکیا در دقیقه 54 گل خورده سپاهانی‌ها را جبران کرد.

لخویا قطر - تراکتورسازی ایران
غیبت علی کریمی و به احتمال زیاد کریم انصاریفرد، مشکلی بزرگ برای تنها نماینده پیروز ایران در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا است. تراکتورسازی که در هفته نخست این جام، توانست برد ارزشمندی را برابر الاتحاد یکی از قدرتمندترین تیم‌های عربستانی و حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بدست آورد، در بازی دوم خود در این رقابتها میهمان لخویا قطر است، تیمی که دوازدهمین دوره لیگ قهرمانان را با شکست برابر الاهلی امارات آغاز کرد.

شاگردان تونی اولیویه‌را قهرمان جام حذفی ایران، در حالی به مصاف تیم لخویا می‌روند که در 10 هفته گذشته لیگ برتر بردی را تجربه نکرده‌اند ولی در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا عملکرد بسیار خوبی داشته و می‌خواهند این موفقیت را ادامه دهند. پیروزی در قطر نتیجه‌ای ارزشمند است اما تساوی می‌تواند برای تراکتوری‌ها یک امتیاز خوب را به ارمغان آورد.

لخویا قطر که از وجود ستاره‌هایی همچون ولادیمیر وایس، نام تائه هی، سباستین سوریا و لوئیس جونیور سود می‌برد، پیش از رویارویی با تراکتورسازی، روز شنبه در لیگ ستارگان قطر میزبانش الاهلی را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و جایگاهش در صدر جدول لیگ این کشور عربی را تحکیم بخشید. آنها برای اینکه باخت بازی نخست خود در لیگ قهرمانان را جبران کنند، چاره‌ای جز پیروزی در این بازی خانگی ندارند اما تراکتوری‌ها هم برای رسیدن به صدر، باید در این مسابقه سخت، صدرنشین لیگ قطر را پشت سربگذارند.

برنامه روز دوم از هفته نخست مرحله گروهی دوازدهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:
چهارشنبه - 20/12/92
گروه C:

* لخویا قطر - تراکتورسازی ایران، ساعت 19، ورزشگاه عبدالله بن خلیفه شهر دوحه
* الاتحاد عربستان - العین امارات، ساعت 20:50، ورزشگاه بن زاید شهر العین

گروه D:
* سپاهان ایران - الهلال عربستان، ساعت 19، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* الاهلی امارات - السد قطر، ساعت 19:45، ورزشگاه راشد شهر دبی

گروه G:
* ملبورن ویکتوری استرالیا - جئونبوک هیوندای کره‌جنوبی، ساعت 12، ورزشگاه دوکلندز ملبورن
* یوکوهاما اف‌مارینوس - گوانگژو اورگرانده چین، ساعت 14، ورزشگاه ملی شهر یوکوهاما

گروه H:
* اولسان هیوندای کره‌جنوبی - کاوازاکی فرونتال ژاپن، ساعت 14، ورزشگاه مونسو شهر اولسان
* گویژو ره‌نه چین - وسترن سیدنی استرالیا، ساعت 15:30، ورزشگاه المپیک شهر گوی‌یانگ