ایوب آقاخانی به عنوان پیشنهاد نوروزی به مردم، خواندن رمان «حرمان» نوشته یاسمینا رضا را توصیه کرده و می‌گوید: مدت‌ها بود هیچ رمانی این حس و حال را به من نداده بود.

ایوب آقاخانی بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون در گفتگو با مهر، به عنوان یک پیشنهاد نوروزی به مردم اظهار کرد: توصیه می‌کنم حتما آنهایی که ترجیح می‌دهند در روزهای نوروز مطالعه کنند، کتاب «حرمان» نوشته یاسمینا رضا را بخوانند. این اثر نخستین رمان این زن نویسنده فرانسوی است که در سال 2003 نوشته است.

وی افزود:‌ مدت‌ها بود که هیچ رمانی این حس و حال و فضا را در من ایجاد نکرده بود و تصور می‌کنم مطالعه آن برای دیگران هم مفید باشد.

سردبیر برنامه رادیویی «دیالوگ» با اشاره به قطع این کتاب یادآور شد: انتشار این کتاب در قطع پالتویی این امکان را به علاقمندان مطالعه آن می‌دهد که به راحتی آن را در سفر همراه داشته باشند و در خارج از شهرشان نیز فرصت مطالعه «حرمان» را از دست ندهند.

آقاخانی در خصوص فیلم‌های خوبی که در جشنواره فیلم فجر سال 92 دیده تصریح کرد:‌ «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» اثری تماشایی است. «آرایش غلیظ» ساخته حمید نعمت‌الله نیز فضای زنده و گرمی دارد. از طرفی روابط شخصیت‌ها در آن بسیار درست پرداخت شده است. البته این دو فیلم در نوبت اکران نوروزی نمایش داده نشدند.

وی تصریح کرد: گرچه فیلم آقای حاتمی کیا را خیلی‌ها پسندیدند و در نوبت اکران نوروزی هم نمایش داده می‌شود ولی من جزو طرفداران «چ» نیستم و معتقدم این اثر در بخش فیلمنامه و شخصیت‌‌پردازی دچار ضعف بود.

«حرمان» اولین رمان یاسمینا رضا نویسنده فرنسوی ایرانی تبار است. ساموئل -كاراكتر اصلی داستان- پدری است كه در خیال خود با پسرش حرف می‌زند.